رئیس سازمان غذا و دارو: شیوع زودهنگام آنفلوآنزا کارخانه‌های داروسازی را شگفت‌زده کرد

12:28 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۲۴۳۵
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در دو سال گذشته با ورود کرونا آنفولانزا کم شده بود اما امسال موج زودهنگام آنفلوآنزا کارخانه‌های داروسازی را شگفت‌زده کرد.

خبرگزاری میزان - سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در برنامه تهران 20 در مورد کمبود آنتی بیوتیک و توزیع داروهای مصرفی گفت: مشکل ایجاد شده در خصوص آنتی بیوتیک‌های خوراکی، به چند دلیل بوده است.

محمدی افزود: در دو سال گذشته با ورود کرونا آنفولانزا کم شده بود و مردم مسائل بهداشتی را خیلی رعایت می کرد. اگر هم آنفولانزا می‌آمد از اولیل مهر شروع می‌شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ‌این موج امسال خیلی زود از شهریور آغاز شد و کارخانه‌های داروسازی را شگفت‌زده کرد. در دو سال گذشته مصرف این داروها کم شده بود و به دنبال آن تولید نیز کمتر شده بود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها مشکل مواد اولیه ندارند بلکه مشکلشان زمان بود. زمان زیادی برد که آنها مواد اولیه را به خط تولید برسانند و در نهایت مصرف چند برابر شد. نگرانی کمبود، مصرف را هم بالا می‌برد. ما مجبور شدیم مشکل را به صورت موقت با واردات حل کنیم. در کنار واردات تولید دارو نیز سه برابر شده است.

محمدی ادامه داد: از امروز ۲۱ آبان به شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که ترخیص مواد اولیه و تولید را آغاز کنند. همچنین تا پایان هفته جاری سفارش ۶ میلیون کالای دارویی وارداتی داریم. این مقدار نیاز یک ماه ما را در کنار تولید پوشش می‌دهد. یک مقدار که این موج بخوابد مصرف هم پایین می‌آید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *