عالمی: تیم ملی با کی‌روش پتانسیل درخشش در جام‌جهانی را دارد/ قطعاً حضور متفاوتی در قطر خواهیم داشت

0:20 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۲۳۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی با پتانسیل و بازیکنانی که در سطح بین‌المللی تجربه خوبی دارند، قطعاً حضور متفاوتی در جام جهانی 2022 خواهد داشت.

ایمان عالمی در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل نیکاراگوئه اظهار داشت: بازی بسیار خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شده بود تا کی‌روش بتواند بازیکنانی که قرار است در جام جهانی حضور داشته باشند را انتخاب کند. در حالی که 65 تا 70 درصد بازیکنان تیم ملی ایران را لژیونرها تشکیل می‌دهند، مابقی نفرات هم باید از بین بازیکنان فعال در لیگ برتر انتخاب می‌شدند که بازی با نیکاراگوئه برای این امر انجام شد.

وی در مورد دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران در قطر با تونس عنوان کرد: بعد از صعود به جام جهانی، تیم ملی ایران در برگزاری دیدارهای تدارکاتی بسیار با مشکل مواجه شد، اما دیدارهای اروگوئه و سنگال بازی‌های مناسب و مطلوبی برای تیم ملی بود. دیدار تدارکاتی مقابل تونس هم به طور حتم هیچ شباهتی به الگوی بازی با انگلیس، ولز و آمریکا ندارد، اما کی‌روش به دنبال این است که بازیکنان با تاکتیک تیمی هماهنگ شوند.

*با حضور کی‌روش می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران شانس صعود به مرحله بعد را خواهد داشت، تاکید کرد: تیم ملی با پتانسیل و بازیکنانی که در سطح بین‌المللی تجربه خوبی دارند، قطعاً حضور متفاوتی در جام جهانی 2022 خواهد داشت. با حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران تا حدودی می‌توانیم به صعود از گروه B امیدوار باشیم. کی‌روش مربی با تجربه‌ای است که برای پنجمین بار به عنوان سرمربی در جام جهانی حاضر می‌شود. فدراسیون فوتبال برای انتخاب این مربی برای تیم ملی همه موارد را در نظر داشت تا در این دوره بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

وی ادامه داد: دیدار اول با انگلیس خیلی مهم خواهد بود، اگر تیم ملی با امتیاز از این بازی خارج شود در ادامه روند امتیاز گرفتن و صعود بسیار مفید خواهد بود. البته باید امیدوار باشیم و صعود از گروه B دور از دسترس نخواهد بود.

*نخستین بازی نشان می‌دهد کدام تیم برای فتح جام آماده است

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا شرایط آب و هوایی روی عملکرد تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر تاثیر خواهد بود، تصریح کرد: قطعاً تیم‌هایی که زیاد به شرایط آب و هوایی کشور میزبان نزدیک نیستند برای مقابله با گرما برنامه‌ریزی ایده‌آلی خواهند داشت. ضمناً قطر برای تمامی ورزشگاه‌های خود آب و هوای معتدل و مطلوبی را مهیا خواهد کرد تا میزبان خوبی را از خود به جای بگذارد.

عالمی با اشاره به اینکه نخستین بازی هر تیم در جام جهانی نشان می‌دهد که کدام تیم برای فتح جام آماده است، خاطرنشان کرد: همیشه فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است و نمی‌شود قبل از هر بازی، نتیجه آن دیدار را حدس زد. تیم‌های بزرگی در رقابت‌های جام جهانی حضور دارند که مدعی فتح جام هستند، ولی نخستین بازی مشخص خواهد کرد که چه قدرت و برنامه‌ای برای قهرمانی دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: تیم ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *