۶۰۰ مددجوی زندان‌های استان خوزستان با استفاده از پابند الکترونیکی آزاد شدند

12:27 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۷۵۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان خوزستان با استفاده از پابند الکترونیک، ادامه مدت حبس خود را بیرون از زندان سپری می‌کنند.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در آیین افتتاح مرکز پایش و نظارت الکترونیک زندانیان و مرکزمراقبت‌های پس از خروج اداره کل زندان‌های استان که با حضور مدیر کل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیکی سازمان زندان‌های کشور و مدیر کل زندان‌های استان و جمعی از مسئولین قضایی استان برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز که یکی از مجهزترین مراکز سطح کشور است، امکان رصد مددجویانی که از ظرفیت نظام نیمه آزادی بهره‌مند شده‌اند را فراهم می‌کند.

دهقانی ادامه داد: در این طرح، زندانیانی که واجدشرایط هستند از جمله افرادی که در چارچوب برنامه‌های زندان اصلاح شده‌اند و محکومانی که بنا به نظر قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده آنان، حضورشان برای جامعه خطر و آسیبی ایجاد نمی‌کند، فرصت پیدا می‌کنند که با استفاده از پابند الکترونیکی و تحت نطارت این مرکز، به آغوش خانواده و محل کار خود بازگردند.

وی تصریح کرد: مراقبت و نظارت از طریق پابند الکترونیکی از ارفاقات قانونی است که شامل زندانیان و محکومین واجد شرایط قانونی می‌شود و شامل مجرمین خطرناک و مرتکبین جرایم خشن و سایر زندانیانی که حضور آنان به امنیت مردم و جامعه خدشه و آسیب وارد کند، نخواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان خوزستان با استفاده از پابند الکترونیک، ادامه مدت حبس خود را بیرون از زندان سپری می‌کنند.

دهقانی در ادامه از مرکز مراقبت پس از خروج زندانیان نیز بازدید و با قدردانی از خدمات اداره کل اقدامات تامینی و تربیتی استان خوزستان، گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۵۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش مرکز مراقبت‌های پس از خروج هستند و ۱۸۰ نفر زندانی آزاد شده از اعطای تسهیلات و فراهم‌سازی فرصت اشتعال، بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *