آنهایی که منتظر بودند در جودو نتیجه نگیریم، تیرشان به سنگ خورد/ وزارت ورزش تکلیف جوجیتسو را مشخص کند/ اگر قانون بازنشسته‌ها تصویب شود، تبعیت می‌کنم

12:14 - 17 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۰۵۹۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس فدراسیون جودو گفت: عده‌ای به صورت علنی می‌گفتند جودو در جاکارتا هیچی نمی‌شود تا ناکامی احتمالی ما سرآغازی شود برای شروع یک جو منفی، اما تیرشان به سنگ خورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش یکی از خبرسازترین فدراسیون‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود. عملکرد قابل قبول در جودو، اتفاقات عجیب در کوراش و ناکامی مطلق در جوجیتسو همه و همه باعث شد تا سراغ محمد درخشان رئیس این فدراسیون برویم و گفت‌وگوی مفصلی با او داشته باشیم.
 
*به عنوان اولین سوال، در خصوص نتایج جودو در بازی‌های آسیایی صحبت کنید.
 
جودو جواب برنامه‌های آماده‌سازی که برایش طراحی کرده بودیم را داد. از ۴ جودوکار مرد ما در بازی‌های آسیایی ۳ نفر تا آستانه کسب مدال رفتند و در نهایت یک نقره و یک برنز کسب کردیم. همه شاهد بودند که می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم، اما کادر فنی تا حد زیادی خواسته‌های ما را اجابت کرد.

*پیش از اعزام به این رقابت‌ها فشار روانی زیادی روی تیم شما بود، این موضوع را قبول دارید؟

عده‌ای به صورت علنی می‌گفتند جودو در جاکارتا هیچی نمی‌شود تا ناکامی احتمالی ما سرآغازی شود برای شروع یک جو منفی، اما تیرشان به سنگ خورد. همین فشار روانی بچه‌های ما را تا حد زیادی به هم ریخته بود، اما خداراشکر که تا حد زیادی موفق عمل کردیم.

*آیا در بازی فینال سعید مولایی واقعا ناداوری رخ داد؟

من کارشناس داوری نیستم و در این خصوص صحبتی نمی‌کنم، چون مردم همه چیز را دیدند، اما معتقدم سعید باید از نظر فنی کار را به گونه‌ای تمام می‌کرد که کار به اما و اگر نکشد.

*از عملکرد محمد منصوری رضایت دارید؟

در جودو سیاه و سفید نداریم که بگوییم یک نفر به طور مطلق خوب یا بد بود و خلاصه صحبت من این است که سرمربی تیم ملی جودو پاسخ اعتماد ما را داد و از نتایج حاصل شده رضایت داریم.

*در خصوص جوجیتسو صحبت کنید.

از زمانی که جوجیتسو به فدراسیون جودو اضافه شد، در کارشان ورود فنی و اداری نکردیم، چون شناخت زیادی از این رشته نداشتیم. واضح می‌گویم که این رشته به علت اختلافاتی که در فدراسیون رزمی وجود داشت، به ما سپرده شد و اصلا شرایط جوری نبود که بگویند برای این رشته برنامه‌ریزی کنیم. فقط در حد مسائل اداری به این رشته کمک کردیم و خودشان بهتر می‌توانند پاسخگوی نتایج باشند.

* اما شما به عنوان رئیس فدراسیون باید در خصوص نتایج این تیم صحبت کنید.

بله، صحبت می‌کنم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. از نتایجی که جوجیتسو کسب کرد شرمنده شدم و حداقل وظیفه من این است که از مردم بابت این عملکرد ضعیف عذرخواهی کنم، اما باز هم تاکید میکنم وزارت ورزش باید تکلیف این رشته را روشن کند. اگر قرار است جوجیتسو زیر نظر ما باشد باید نحوه اداره آن تغییر کند.

*از لحن صحبت‌های شما مشخص است که شاید جوجیتسو از زیر مجموعه فدراسیون جودو جدا شود.

در ورزش هر چیزی ممکن است، اما باز هم می‌گویم باید در خصوص این رشته تصمیم جدی و درستی اتخاذ شود.

*در کوراش هم همه جور اتفاقی افتاد. از کسب مدال طلا گرفته تا ناداوری و خودزنی و ...

ببینید، تمام اتفاقات کوراش آن چیزی نبود که شما از تلویزیون تماشا کردید. یک عده از دوستان که دیدند نمی‌توانند ما را در جودو خراب کنند، سراغ کوراش رفتند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. برخی‌ها فکر می‌کنند، چون یک ایرانی آنجا است باید زورش به همه بچربد یا فکر می‌کنند با زدن یک دکمه تمام کار‌ها به طور اتوماتیک انجام می‌شود!

*یعنی معتقد هستید هیچ ناداوری یا بحث حاشیه‌ای در کوراش رخ نداده است؟

قطعا ناداوری رخ داد، بخصوص در بازی ملک محمدی که به نظر من نزدیک‌ترین کوراش‌کار ایران به مدال طلا بود. در این رشته ۷ طلا توزیع شد که ۶ تا سهم ازبکستان بود و یک طلا هم به ما رسید. اتفاقی مشابه این موضوع هم در بوکس رخ داد و ازبک‌ها با توجه به نفوذی که داشتند طلا‌ها را درو کردند. من قبل از شروع مسابقات تذکر‌های لازم را دادم و حتی نصیرنژاد هم تمام تلاش خودش را برای نمایندگان ایران کرد، اما باز هم ناداوری صورت گرفت.

*در خصوص شایعاتی که درباره کوراش مطرح می‌شود چه نظری دارید؟

به نظر من آدم‌های بی‌اطلاع در خصوص این رشته حرف‌های بیهوده می‌زنند و خودشان هم می‌دانند که این صحبت‌ها خنده‌دار است. اینکه ملک محمدی احساساتی شد و سرش را به دیوار کوبید حرکت پسندیده‌ای نیست، اما واقعا حق این پسر پایمال شد.

*در مجموع از جودو، جوجیتسو و کوراش راضی بودید؟

از جودو که به عنوان یک تیم خوب راضی بودم. کوراش هم با تمام اتفاقات زشتی که برایش رقم زدند، خوب کار کرد، اما می‌توانست در بخش بانوان هم یک مدال بگیرد. در خصوص نتایج جوجیتسو فقط باید عذرخواهی کنم.

*به عنوان سوال آخر؛ اگر قانون بازنشسته‌ها تصویب شود، تکلیف شما چه خواهد شد؟

ما هم مثل شما منتظر تصویب نهایی این قانون هستیم و اگر چیزی نهایی شود، از آن تبعیت می‌کنیم. فعلا که خبر جدیدی در این خصوص ندارم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *