رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راهبرد جدید ترامپ مبنی بر حضور نظامی نامحدود در سوریه برای مقابله با ایران

11:52 - 16 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۰۳۶۵
واشنگتن پست به نقل از مقامات وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که ترامپ با راهبرد جدیدی در قبال سوریه موافقت کرده که یکی از اهداف آن مقابله با ایران است.

موافقت ترامپ با حضور نامحدود نظامیان آمریکا در سوریه برای مقابله با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل ، واشنگتن پست به نقل از مقامات وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که ترامپ با راهبرد جدیدی در قبال سوریه موافقت کرده که یکی از اهداف آن مقابله با ایران است.

واشنگتن پست به نقل از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌نویسد: دونالد ترامپ که 5 ماه پیش خواستار خروج از سوریه و بازگرداندن نظامیان آمریکایی از این کشور بود با راهبردی جدید موافقت کرده که دربر دارنده تلاش‌های نظامی نامحدود و اقدامات سیاسی در راستای رسیدن واشنگتن به اهداف خود در این کشور  است.

در ادامه این گزارش آمده است: اگرچه کمپین نظامی علیه داعش در سوریه تقریبا به اتمام رسیده اما دولت آمریکا اهدافی از جمله خروج ایران و نیروهای وابسته به آن از سوریه را تعریف کرده است.

«جیمز جفری»، سفیر سابق آمریکا در ترکیه در این باره ادعا کرده است: نیروهای آمریکایی در سوریه باقی می‌مانند تا از خروج ایران از این کشور و شکست داعش اطمینان حاصل شود.

بر اساس گزارش واشنگتن پست مقامات وزارت خارجه آمریکا مدعی هستند: انگیزه عمده برای این تغییر رویکرد تردید در تمایل روسیه به خارج کردن ایران از سوریه است.

دونالد ترامپ اوایل ماه آوریل طی یک سخنرانی‌ در اوهایو درباره خروج نیروهی آمریکایی از سوریه گفته بود: ما داریم داعش را به درک واصل می‌کنیم، ما خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم، بگذارید بقیه به حساب آنجا برسند.

ترامپ در این سخنرانی گفته بود: خیلی زود از آنجا خارج می‌شویم، ما صددرصد آنچه خلافت خوانده می‌شود، اراضی آن‌ها را خیلی سریع پس خواهیم گرفت و خیلی زود خارج می‌شویم و به خانه، به جایی که به آن تعلق داریم، باز می‌گردیم.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *