رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ائتلاف آمریکا در حال احداث پایگاه نظامی در نزدیکی آخرین موضع داعش در شرق رود فرات

15:40 - 15 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۰۲۷۹
گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که ائتلاف آمریکا در حال احداث یک پایگاه نظامی در نزدیکی آخرین موضع داعش در شرق رود فرات است.

ائتلاف آمریکا در حال احداث پایگاه نظامی در نزدیکی آخرین موضع داعش در شرق رود فرات

به گزارش گروه بین‌الملل ، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که ائتلاف آمریکا در حال احداث یک پایگاه نظامی در نزدیکی آخرین موضع داعش در شرق رود فرات است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که ائتلاف آمریکا یکی از پایگاه‌های خود را به منطقه «البحره» منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش پایگاه جدید ئتلاف آمریکا در ۳ کیلومتری منطقه «السوسه» که آخرین موضع داعش در شرق رود فرات در آن قرار دارد احداث می‌شود.

دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که اخیرا ۴ کامیون متعلق به ائتلاف آمریکا حامل مهمات و دیگ تجهیزات وارد این منطقه شده‌اند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دمشق پیش از این بار‌ها حضور نظامی آمریکا و ائتلاف تحت امر این کشور در خاک سوریه را نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت سوریه توصیف کرده است.

آمریکا مدعی است ائتلاف بین‌المللی تحت امر این کشور که در آگوست سال ۲۰۱۴ و بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شد، با عناصر داعش در سوریه و عراق می‌جنگند، اما جنگنده‌های ائتلاف در این مدت بار‌ها مراکز و تاسیسات زیربنایی سوریه را منهدم و موجب کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شده‌اند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *