رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گذری بر خانه‌های هوشمند/افزایش بهره‌وری در گرو استفاده از تکنولوژی روز

13:30 - 15 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۰۲۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
هوشمندسازی منازل یکی از اهداف دنیای تکنولوژی به حساب می آید که با گذشت زمان و تغییر وسایل روزمره به این هدف نزدیک تر می شویم.
هوشمندسازی خانه‌ها گامی مهم در افزایش بهره وری/ نگاهی به خانه‌های هوشمند/ لذت زندگی در خانه‌های هوشمند/ تحقق رویا‌ها با هوشمندسازی منازل/به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هوشمندسازی وسایل و تجهیزات یکی از اهداف دنیای تکنولوژی است که با نفوذ هر چه بیشتر آن شاهد تحقق این هدف هستیم تا جایی که با نگاهی به اطراف خود از وجود وسایل متعددی هوشمند که دیگر جزئی از زندگی ما شده و زندگی بدون آن‌ها به سختی تصور می‌شود، می‌ببینیم.
 
در این میان خلق و استفاده از خانه هوشمند یکی از مهیج‌ترین هوشمندسازی‌ها است که طبق آن تلاش می‌شود از خانه‌های معمولی فاصله بگیریم و به سمت خانه‌های هوشمند با وسایل هوشمند حرکت کنیم.
 
از ویژگی‌های خانه‌های هوشمند اتصال تمام وسایل به هم و مدیریت آن توسط یک دستگاه مرکزی است تا در زمان حضور نداشتن در خانه نیز امکان کنترل آن‌ها وجود داشته باشد، این اتصال از طریق اینترنت و در برخی موارد بلوتوث است تا مدیریت واحدی شکل گیرد.
 
از دیگر ویژگی‌های این منازل افزایش بهره‌وری انرژی در مقایسه با منازل معولی است، زیرا این منازل به ترموستات هوشمند تجهیز هستند که از این طریق دما هوا، درجه آب و سایر موارد مشابه به صورت خودکار به میزان دلخواه تنظیم می‌شود که این تنظیمات را برای زمان‌هایی که دور از منزل هستید و یا می‌خواهید به منزلتان برسید کاربرد بیشتری دارد.
 
در برخی از خانه‌های هوشمند شاهد استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق هستیم که این خود در افزایش بهره وری تاثیر به سزایی دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *