رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راهبردهای موفقیت ارتش سوریه در ادلب/ ممکن است جنگ در منطقه ادلب کمی طولانی شود اما پیروزی و موفقیت برای تروریست‌ها اصلا متصور نیست

10:33 - 14 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۹۳۱
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اگر حمایت آمریکا و متحدانش از گروه‌های تروریستی در ادلب نباشد و همچنین مرز ترکیه بسته شود این گروه‌های تروریستی شکست خواهند خورد. ممکن است جنگ در منطقه ادلب کمی طولانی شود به خاطر اینکه تعداد زیادتری تروریست تکفیری در آن منطقه هست، اما پیروزی و موفقیت برای تروریست‌ها اصلا متصور نیست.
اسدالهیمسعود اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره اهمیت پاکسازی ادلب از شر تروریست‌ها اظهار داشت: جنگ در سوریه بعد از گذشت ۸ سال، به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و تنها منطقه‌  در اشغال تروریست‌ها، استان ادلب در شمال غرب سوریه است.

وی ادامه داد: در استان ادلب علاوه بر تروریست‌هایی که از ابتدای جنگ در آنجا حضور داشتند، بعد از آغاز پاکسازی مناطق مختلف سوریه، آن دسته از تروریست‌هایی که حاضر به تسلیم سلاح‌شان نبودند به این استان منتقل شدند. لذا  ادلب هم اکنون مقر جمعیت زیادی از تروریست‌های تکفیری بسیار خشن و جنایتکار است.

وی تأکید کرد: قطعا اگر یکی از استان‌های سوریه در اختیار تروریست‌ها باقی بماند، هر لحظه ممکن است آنها به دیگر مناطق سوریه رفته و اقدامات جنایتکارانه خود را از سر بگیرند؛ لذا تصمیم دولت سوریه برای آزادسازی استان ادلب جدی است.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: حامیان تروریست‌ها با روش‌های مختلف قصد دارند مانع عملیات ارتش سوریه در ادلب شوند؛ لذا اخیرا شاهدیم رئیس جمهور آمریکا، فرانسه و دیگران مانند گذشته، اتهام و ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را مطرح کرده اند.

اسداللهی اظهار داشت: همه می‌دانند ارتشی که در حال پیشروی در کشور خود است هیچ گاه از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند، این سلاح‌ها وقی توسط ارتشی به کار برده می‌شوند که در حال شکست باشد و بخواهد مانع پیشروی دشمن شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اتهام واهی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در ادلب، تبدیل به بهانه‌ای برای غربی‌ها شده تا بر اساس آن نمایشنامه‌ای را ترتیب داده و ادعا کنند سلاح شیمیایی در این استان به کار برده شده و بعد هم خودشان حمله موشکی و هوایی به ارتش سوریه را آغاز کنند.

اسداللهی با بیان اینکه شکست تروریست‌های تکفیری در ادلب در واقع شکست نهایی تمامی تلاش‌هایی است که آمریکا، فرانسه، انگلیس، رژیم صهیونیستی، ترکیه، امارات و عربستان درحمایت از این گروه‌های تروریستی انجام دادند، تصریح کرد: به همین دلیل آن‌ها نهایت تلاش خود را می‌کنند که مانع این شکست شوند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: علت حمایت آمریکا و متحدانش از تروریست‌ها در منطقه ادلب این است که آن‌ها را مانند استخوان‌ لای زخم نگه دارند تا در مواقع آتی برای پیشبرد مطامع خود در منطقه استفاده کنند.

اسداللهی درباره امکان موفقیت ارتش سوریه در منطقه ادلب نیز اضافه کرد: اگر حمایت آمریکا و متحدانش از گروه‌های تروریستی در ادلب نباشد و همچنین مرز ترکیه بسته شود این گروه‌های تروریستی شکست خواهند  خورد. ممکن است جنگ در منطقه ادلب کمی طولانی شود به خاطر اینکه تعداد زیادتری تروریست تکفیری در آن منطقه هست، اما پیروزی و موفقیت برای تروریست‌ها اصلا متصور نیست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *