تا دیروز می‌گفتند منصوری مربی نیست و حالا حرف دیگری می‌زنند/ نتایج اسفبار دوره قبل را جبران کردیم

0:21 - 13 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۴۸۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی جودو گفت: برای طرز تفکر آقایان متاسفم که هر نتیجه‌ای می‌گیریم دست به انتقاد می‌زنند.

محمد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزای میزان، در خصوص نتایج تیم ملی جودو در بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: در وزن -۶۶ کیلوگرم از علیرضا خجسته انتظار بیشتری داشتیم و او باید حریف اهل کره‌شمالی را شکست می‌داد و حتی می‌توانست مدعی کسب مدال برنز باشد. در -۷۳ کیلوگرم محمد بریمانلو فوق‌العاده ظاهر شد و با پیروزی مقابل فیلیپین و قرقیزستان به نیمه‌نهایی رسید.

وی افزود: بریمانلو در نیمه‌نهایی مقابل جودوکار کره‌جنوبی که یکی از بهترین‌های دنیا است عملکرد قابل قبولی داشت، اما متاسفانه شکست خورد، او در بازی مقابل حریف کره‌شمالی این شکست را جبران کرد و به مدال برنز دست یافت.

سرمربی تیم ملی جود با اشاره به مصدومیت بریمانلو ادامه داد: باید از کادر پزشکی تیم ملی که تلاش زیادی برای حضور محمد در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشتند تشکر کنم. این جودوکار در چند ماه گذشته با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد و این مدال حاصل کار تیمی مجموعه فدراسیون بود.

منصوری در پاسخ به این سوال که آیا مولایی به دلیل ناداوری مدال طلا را از دست داد، اظهار داشت: سعید سه حریف ابتدایی خود را ضربه فنی کرد و مقتدرانه به فینال رسید و متاسفم جودوکار قزاقستانی که هیچ تکنیکی در این بازی به نمایش نگذاشت با رای داوران برنده شد. قطعا حق سعید مدال طلا بود، اما شاید قسمت این بود که به مدال نقره برسد.

وی ادامه داد: روی اخطار سوم مولایی اعتراضی ندارم، اما به نظر من اخطار اول و دوم اشتباه داده شد و متاسفانه این مدال را از چنگ مولایی درآوردند. بدون تردید سعید یکی از بهترین‌های جهان است و در مسابقات آینده هم فرم ایده‌آل خود را حفظ خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی جودو در ادامه به توانایی فنی بالای جواد محجوب اشاره کرد و گفت: با اینکه جواد در این رقابت‌ها به مدال نرسید، اما از نظر من یکی از بهترین سنگین‌وزن‌های دنیا است. جواد در مرحله نیمه‌نهایی با اخطار اشتباهی که داور به او داد عصبی شد و با یک تکنیک اشتباه نتیجه را واگذار کرد و نتوانست به مدال دست پیدا کند. در بازی کسب مدال برنز هم اصلا روحیه خوبی نداشت و ما فقط توانستیم او را مجاب کنیم که باید روی تاتامی برود و دیدید که نتیجه را هم واگذار کرد. تاکید می‌کنم محجوب لیاقت کسب مدال و حتی فینالیست شدن را داشت. این شکست دلیل نمی‌شود که توانایی فنی او را نادیده بگیریم.

منصوری به انتقاداتی که از او می‌شود واکنش نشان داد و گفت: آقایان تا دیروز معتقد بودند محمد منصوری اصلا مربی نیست، اما حالا که دو مدال در جاکارتا گرفتیم همان آدم‌ها می‌گویند اگر من از کنار تاتامی اخراج نمی‌شدم نتایج بهتری کسب می‌کردیم. اگر من مربی خوبی نیستم پس حضور یا عدم حضور من در کنار تاتامی نباید برای ورزشکار فرقی داشته باشد و اگر هم خوب هستم که دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. واقعا برای طرز فکر برخی آقایان متاسف هستم که هرکاری می‌کنم دست به تخریب می‌زنند.

سرمربی تیم ملی جودو در پاسخ به این سوال که اخراج او در کنار زمین چه دلیلی داشته است، گفت: طبق قانون فدراسیون جهانی برای اولین بار باید به مربی تذکر داده شود و در صورت تکرار، از کنار تاتامی اخراج شود، اما اینجا قانون به درستی اعمال نشد و همان مرتبه اول من را اخراج کردند. وقتی می‌بینم که اخطار اشتباه به بازیکنم داده می‌شود که نمی‌توانم ساکت بنشینم و چیزی نگویم. در این رقابت‌ها قانون به درستی اجرا نشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مربی ازبکستانی تیم ملی جودو واقعا عملکرد خوبی داشت و در تمرینات و مسائل فنی کمک زیادی به تیم کرد و باید از زحمات «آندری» تشکر کنم. مهم این است که جودو نتایج اسف‌بار دوره گذشته را جبران کرد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *