دادستان سیرجان: کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی یکی از وظایف کانون بسیج حقوقدانان است

13:10 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۱۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان گفت: ارجاع پرونده ها به بسیج حقوقدانان موجب صلح و سازش وکاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی می شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید کانون بسیج حقوقدانان سیرجان، اظهارکرد: بر همگان محرز شد که در اغتشاشات اخیر مسائل دینی هدف دشمن می باشد و کانون بسیج حقوقدانان باید تاثیر گذار و موثر باشد.

وی بر کادر سازی در بسیج حقوقدانان تاکید کرد و گفت : یکی از ویژه گی های کار در بسیج، داوطلبانه بودن آن می باشد و این امر سبب ارتقاء و پیشرفت کار ها می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان نیز گفت: یکی از مشکلات ما ضعف آموزش های حقوقی شهروندان است و در راستای افزایش آموزش های حقوقی باید از ظرفیت و توان بسیج در یادگیری و آموزش مردم استفاده شود.

محسن نیک ورز بیان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان به صورت تمام و کمال آماده همکاری با بسیج حقوقدانان است.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان با بیان اینکه دشمنان و معاندین تمام تلاش خود بر روی نسل جوان متمرکز کرده اند، تاکید کرد: ضرروت دارد با حضور متولیان امر فرهنگ در بین نسل نوجوان و جوان، آرمان ها و اهداف انقلاب برای این قشر تبیین وتشریح شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان نیز گفت: وظیفه بسیج حقوقدانان خدمت رسانی به قشر حقوقدانان که شامل قضات، وکلاء، فارغ التحصیلان و دانشجویان ترم اخر رشته حقوق و … است.

سرهنگ مسعود رفیعی بیان کرد: ارجاع پرونده ها به بسیج حقوقدانان موجب صلح و سازش وکاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی می شود.

وی اظهارکرد: از دیگر وظایف کانون بسیج حقوقدانان مشاوره برای پرونده های حقوقی و خانواده است.

رفیعی گفت:بالا بردن سواد حقوقی مردم درکاهش ورودی به دستگاه قضایی بسیار تاثیر گذار است.

رئیس سابق کانون بسیج حقوقدانان شهرستان سیرجان نیز گفت:در کانون بسیج حقوقدانان سیرجان طرح هایی مانند طرح هر مسجد یک حقوقدان، جمع آوری کمک های مومنانه جهت نیازمندان و… انجام شده است.

یدالله سپهری اظهار کرد:کانون بسیج حقوقدانان سیرجان با برگزاری جلساتی برای دانشجویان به بهبود افکار فرهنگی و عقیدتی آنان کمک کند.

گفتنی است در این آیین از خدمات یدالله سپهری رئیس سابق کانون بسیج حقوقدانان سیرجان تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی، رئیس دادگستری شهرستان سیرجان به عنوان رئیس جدید کانون بسیج حقوقدانان شهرستان سیرجان معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *