اگر پول نگرفتن نشانه تعصب است بازیکنان پرسپولیس هم نباید پول بگیرند/ آقایان گِره‌ای که با «فوت» کردن باز می‌شد را کاری کردند که دیگر با دندان هم باز نمی‌شود/ در این سال‌ها فقط می‌خواستند من را اذیت کنند/ می‌توانستیم بیشتر از یک بازیکن در تیم ملی داشته باشیم

12:03 - 12 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۴۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: همان اول می‌توانستند مصالحه کنند اما می‌خواستند با این کارها من را اذیت کنند. این رفتارها به غیر از اذیت کردن من چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

علی دایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در مورد شرایط این روزهای سایپا، وضعیت مهدی ترابی در این تیم، داستان طلبش از پرسپولیس و ... صحبت‌های زیر انجام داد:

*ابتدا از شرایط این روزهای سایپا و حضور در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ صحبت کنید.

خدا را شکر بچه‌های ما وضعیت خوبی دارند و به خوبی برای سایپا بازی می‌کنند. ما با توجه به اینکه پیش از فصل بازی دوستانه نداشتیم کمی زمان برد تا به شرایط ایده‌آل برسیم. هرچه از لیگ گذشت شرایط ما بهتر شد و هماهنگ‌تر شدیم. بازیکنان جدید و قدیمی هم به خوبی با یکدیگر هماهنگ شدند.

*سورپرایز امسال سایپا، منادی دروازه‌بان جوان تیم شماست.

منادی در تمرینات خیلی خوب بود و از سال قبل پیشرفتش را شروع کرد. ما سعی می‌کنیم به بازیکنان با استعداد میدان بدهیم. البته بازیکنان جوان هم باید از فرصتی که به آنها داده می‌شود بهترین بهره را ببرند. منادی عملکرد خوبی داشته و بازی کرده. البته اگر منادی نخواهد روند رو به رشد خود را ادامه بدهد از ترکیب اصلی کنار می‌رود. برای من اسامی مهم نیستند و هر بازیکنی که آماده باشد را به میدان می‌فرستم. برای ما مهم نتیجه گرفتن تیم است.

*دقیقا نکته جالب در تیم‌های تحت هدایت شما این است که حضور هیچ بازیکنی در ترکیب اصلی گارانتی نیست.

با حرف شما موافقم، حضور هیچ بازیکنی در تیم من گارانتی و تضمین شده نیست. هرکسی که آماده‌تر باشد بازی می‌کند البته ممکن است که ما هم گاهی اشتباهاتی داشته باشیم.

*در این چند وقت رحیم زهیوی و محمدرضا اخباری از سایپا جدا شدند، ظاهرا درخواست این بازیکنان بیشتر بازی کردن بوده است؟

به سوال قبلی شما رجوع می‌کنم، همانطور که گفتم بازی کردن هیچ بازیکنی در تیم من تضمین شده نیست. هر بازیکنی که در تیم من از نیمکت‌نشینی یا بازی نکردن ناراحت است می‌تواند برود.

*شما باید در لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشید، نمی‌خواهید بازیکن جدید به تیم‌تان اضافه کنید؟

در این مورد باید ببینیم شرایط اقتصادی باشگاه چطور است.

*مهدی ترابی نسبت به سال قبل افت داشته، دلیل این مسئله چیست؟

به نظر من این مسئله طبیعی است، هر فوتبالیستی دوران افت دارد. مهدی هم پسر خوبی است و هم بازیکن بزرگی. ما به توانایی‌های ترابی اعتقاد داریم و می‌دانیم او به شرایط خوبش برمی‌گردد. ترابی در یک سال و اندی که من در سایپا هستم خیلی برای تیم زحمت کشیده و جزو بهترین‌ها بوده. خودم فوتبالیست بودم و می‌دانم این افت‌ها طبیعی است.

*خیلی‌ها اعتقاد دارند افت ترابی شاید به خاطر پرسپولیس و حضور در این تیم است، شما این مسئله را قبول دارید؟

اصلا و ابدا این موضوع را قبول ندارم. ترابی بسیار با وجدان و با شرف است. اصلا به این چیزها فکر هم نمی‌کنم. ترابی با تمام وجود برای ما بازی می‌کند و هرچه داشته باشد را در زمین می‌گذارد آنهم در شرایطی که در این چند وقت با وجود جوانی مشکلات و حواشی زیادی را هم تحمل کرده است.

*در مورد فهرست جدید تیم ملی و حضور یک بازیکن از سایپا در این لیست صحبت کنید، فکر می‌کنید حضور یک بازیکن از سایپا در اردوی تیم کافی است؟

من به کی‌روش و انتخاب‌هایش احترام می‌گذارم اما مطمئن هستم که تیم ما بیشتر از یک بازیکن می‌توانست در تیم ملی داشته باشد. ما بازیکنانی داریم که می‌توانند در جاهایی که تیم ملی نیاز دارد به تیم ملی کمک کنند. شاید چون کی‌روش در این مدت لیگ را ندیده این اتفاق افتاده. شاید اگر کی‌روش لیگ را نگاه کند به نظر من می‌رسد.

*در چند روز گذشته و بعد از اینکه شما بازهم اعلام کردید دنبال طلب‌تان از باشگاه پرسپولیس هستید خیلی‌ها به شما انتقاد کردند و حتی به شما هم حمله شد.

من به این چیزها کاری ندارم. من چهار سال است که از پرسپولیس جدا شدم چرا کاری کردند که وضعیت به اینجا برسد؟ من کاری به حرف این و آن ندارم، هرکسی هرچیزی که دوست دارد بگوید. چهار سال است چیزهایی دیدم که نیازی نیست آنها را بگویم. این پول حق طبیعی من است هیچ احدی نمی‌تواند بگوید که حقم نیست.

*خیلی‌ها اعتقاد دارند شما می‌توانید از حق‌تان بگذرید.

یکبار گذشت کنم، دوبار گذشت کنم، سه بار گذشت کنم، نمی‌شود که فقط ما گذشت کنیم. وقتی در این چند سال آقایان من را دواندند و قرار گذاشتند و به حرف‌شان عمل نکردند چرا کسی حرف نزد. آقایان گِره‌ای که با فوت کردن باز می‌شد را کاری کردند که الان دیگر با دندان هم بازی نمی‌شود. حالا هم خودشان بیایند و پاسخگو باشند و من را هم دخالت ندهند. وقتی سیستم مدیریتی ایراد داشته باشد همین می‌شود.

*برخی‌ها در این چند روز گفتند که شما به پرسپولیس تعصب ندارید و نباید دنبال طلب‌تان باشید.

این مسئله چه ربطی به تعصب دارد، پس الان بازیکنان پرسپولیس که تعصب دارند نباید پول بگیرند. این حرف‌ها خنده‌دار است. وقتی قراردادی امضا شده باید حق و حقوقم را بدهند. در تمام این سال‌ها آقایان همه جا محکوم شدند. همان اول می‌توانستند مصالحه کنند اما می‌خواستند با این کارها من را اذیت کنند. این رفتارها به غیر از اذیت کردن من چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ ارزش پول از چهار سال پیش تا الان یک دهم شده، همه اینها را بگذارید کنار هم ببینید چه خبر است.

گفت‌وگو از میلاد اعظمی



امید
|
-
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
راست میگه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *