2022 مرگبارترین سال برای ساکنان کرانه باختری

11:20 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۳۹۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سال 2022 برای ساکنان کرانه باختری مرگبارترین سال بوده و جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنها همچنان روند افزایشی داشته است.

خبرگزاری میزان – اخیرا شورای امنیت سازمان ملل نشستی را درباره موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان برگزار کرد؛ با این وجود قطعنامه‎ای علیه رژیم صهیونیستی صادر نشد.

به گزارش «ریلایف وب»، «تور ونسلند»، کارشناس ویژه سازمان ملل در این نشست با اشاره به اینکه شاهد افزایش خشونت‌های مرگبار در سراسر کرانه باختری بوده، موارد اخیر و تقریبا روزانه خشونت‌ها را که در پس‌زمینه‌ای از گسترش بی‌وقفه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، اخراج فلسطینی‌ها و تخریب خانه‌های آنها آشکار می‌شود، تشریح کرد.

وی افزود: تاکنون، سال 2022 مرگبارترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری از زمانی است که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه شروع به ردیابی تلفات فلسطینی‌ها در سال 2005 کرد.

«ونسلند» با ابراز نگرانی از شدت خشونت در کرانه باختری اشغالی و ابراز تاسف از اینکه کودکان همچنان قربانی خشونت نظامیان صهیونیست هستند، مجددا تاکید کرد که عاملان تمامی این اقدامات باید پاسخگو باشند.

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی فلسطین است، خطاب به اعضای شورای امنیت گفت که وظیفه این نهاد محافظت از فلسطینیان است.

«ونسلند» در ادامه با تاکید بر اینکه ایستادگی در کنار فلسطین به معنای ایستادگی در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: اگر کار بیشتری می‌توانید انجام دهید و می‌دانید که کارهای بیشتری می‌توان انجام داد، آن را انجام دهید.

در این نشست همچنین به روند فزاینده تعداد کودکان بازداشت شده و خشونت فیزیکی علیه آنها در هنگام بازداشت از  سوی نظامیان صهیونیست اشاره و درباره آن ابراز نگرانی شده است.

همچنین در این نشست از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به این جنایات خشونت‌بار خود پایان داده و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *