خدمات اینترنتی در حوزه خشکشویی واسطه گری است

14:30 - 12 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۳۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان به دنبال بررسی آثار و نتایج کسب و کار دیجیتال در حوزه های کاری مختلف، در این دوره به حوزه کاری خشکشویی و لباسشویی ورود کرده تا از میزان رضایت کسبه این صنف از حضور کسب و کار نوین در این بخش مطلع شویم.
خشک شوییبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، کسب و کار دیجیتال، مشاغل به نسبت جدیدی هستند که در تمام حوزه‌های کاری ورود کرده و به دنبال آن شاهد تغییر و تحولاتی در مشاغل مشابه سنتی آن‌ها هستیم.
 
موضوعی که پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی فراوانی را می‌تواند به دنبال داشته باشد که این آثار در برخی شرایط مثبت و در برخی دیگر منفی ارزیابی شده است.
 
به همین خاطر و برای بررسی این پیامدها، به بررسی تاثیر ورود کسب و کار دیجیتال به حوزه‌های کاری مختلف می‌پردازد.
 
ارائه خدمات اینترنتی در حوزه کاری خشکشویی و لباسشویی از جمله اقداماتی است که طی چندین سال گذشته آغاز و به نسبت فراگیر شده است، به همین خاطر و برای بررسی تاثیر کسب و کار نوین در این صنف با ابوالفضل رجب زاده رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی به گفتگو نشستیم.
 
ابوالفضل رجب زاده درگفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، گفت: در صنف ما چیزی به نام خدمات اینترنتی خشکشویی و لباسشویی وجود ندارد.
 
وی افزود: برخی مسئولان اعلام می‌کنند که در زمینه کسب و کار نوین در حوزه کاری ما کارآفرینی کرده اند، اما در واقعیت کار آفرینی نیست بلکه به آن واسطه گری می‌گویند.
 
رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی عنوان کرد: واحد صنفی در روز می‌تواند یک تعداد مشخص لباس شست‌وشو و اتوکشی کنند که این شرکت‌ها باعث شدند لباس‌ها در همین واحد‌ها و در حداکثر ظرفیت شست‌وشو شوند.
 
رجب‌زاده در توضیح واحد‌های اینترنتی گفت: اگر این واحدها به صورت اینترنتی بازاریابی کنند و در واحدی جداگانه و مستقل اقدام به شست‌وشو و اتو کشی کنند و پس از آن نیز پاسخگویی به افراد و جلب رضایت آن‌ها به صورت اینترنتی باشد به عنوان واحد فعال اینترنتی شناخته می شوند و در غیر این صورت نقش واسطه گری خواهند داشت.
 
رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی با تأکید بر این مسئله که چیزی به نام خشکشویی اینترنتی پذیرفته نیست، اظهار داشت: در برخی موارد مشاهده می‌شود البسه مردم در کارگاه‌های زیر زمینی‌ که به صورت مجزا به شستشویی لباس‌های عفونی و بیمارستانی اختصاص دارد شسته می‌شود که این مورد از لحاظ بهداشتی مشکل ساز است.
 
وی تصریح کرد: تعداد بسیاری از بیمارستان‌ها قسمت خشکشویی ندارند به همین خاطر لباس‌ها و ملحفه‌های مخصوص آن‌ها در کارگاه‌های از پیش تعیین شده شست‌وشو می‌شود که برخی از آن‌ها دور از چشم ما به صورت غیر قانونی فعال هستند.
 
رجب زاده با اشاره به اینکه در حدود ۵ درصد از واحد‌های صنفی به صورت رسمی فعالیت اینترنتی دارند، افزود: واحد‌های صنفی می‌توانند واحد سیار تحویل و به مشتری و یا خدمات اینترنتی داشته باشند که از این امر استقبال می‌شود.
 
وی اظهار کرد: برای استفاده ازتکنولوژی روز در واحد‌های صنفی صاحبان اصناف باید ببینند آیا مغازه و کسب و کارشان کشش استفاده از این فناوری‌ها برای افزایش تقاضا را دارد و آیا می‌توانند از پس هزینه‌های آن بر بیایند یا خیر، به همین خاطر ما نمی‌توانیم قانون کلی برای تمام واحد‌ها در نظر بگیریم.
 
رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی، در خصوص تعطیلی واحد‌های صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: از حدود ۱۲۰۰ واحد فعال در شهر تهران از ابتدای سال جاری ۴۰ الی ۵۰ پروانه واحد کسب باطل شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *