برگزاری دومین دوره پیوست نگاری فرهنگی در روز‌های ۱۳ و ۱۴ شهریورماه سال جاری

18:19 - 11 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۲۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاونت فرهنگی قوه قضاییه از برگزاری دومین دوره پیوست نگاری فرهنگی در روز‌های ۱۳ و ۱۴ شهریورماه سال جاری در دیوان عدالت اداری خبر داد.
برگزاری دومین دوره پیوست نگاری فرهنگی در روز‌های ۱۳ و ۱۴ شهریورماه سال جاریبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، محمدحسین صیرفی مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به برگزاری دومین دوره پیوست نگاری فرهنگی در روز‌های آینده اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند: «از مهمترین تکالیف ما در درجه اول، مهندسی فرهنگی کشور است یعنی ما باید نخست مشخص کنیم فرهنگ عمومی یا فرهنگ ملی چگونه باید باشد، در طرح‌های مختلف که در کشور تنظیم می‌شود اعم از عمرانی، اقتصادی، پولی و مالی و ... باید حتما یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد و همه دستگاه‌ها اعم از دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی اگر دارای اهداف یا کارکرد‌های فرهنگی قابل توجه باشند باید مهندسی و مدیریت فرهنگی شوند.» لذا با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، این اداره کل اقدام به برگزاری دومین نشست تخصصی پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه با حضور ۵۰ نفر از مدیران ارشد دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در هفته پیش رو نموده است.

وی افزود: در این دوره مباحثی همچون «اهمیت و ضرورت ابعاد فرهنگی»، «مدیریت راهبردی فرهنگ با تاکید بر نقش قوه قضاییه»، «آینده پژوهی فرهنگی و الزامات آن در پیوست نگاری فرهنگی»، «چرایی، چیستی و چگونگی پیوست نگاری فرهنگی»، «ابعاد فرهنگی، اجتماعی لوایح قضایی و ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای لوایح» و «نسبت فرهنگ با دین با تاکید بر اخلاق حرفه ای» مورد بحث و گفتگو حاضران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: در این شش کارگاه تخصصی، حاضران به بیان نقطه نظرات و روش‌های تجزیه و تحلیل طرح‌ها و چگونگی شناخت تاثیرات منفی و مثبت فرهنگی آن می‌پردازند و همچنین در کارگاه دیگری به چگونگی شناخت ظرفیت ها، آسیب‌ها و راهکار‌های طرح‌ها خواهند پرداخت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نتایج این دوره ضمن پیشبرد مهندسی فرهنگی، منجر به آشنایی هر چه بیشتر مدیران تاثیرگذار دستگاه قضایی با مباحث پیوست نگاری و پیوست فرهنگی شود.

گفتنی است در این نشست دو روزه، حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، عابدینی رئیس مرکز مطالعات راهبردی قوه قضاییه، بنیانیان رئیس کمیسیون پیوست فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و فاطمه بداغی معاون حقوقی سابق رئیس جمهور به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *