رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناکام مثل تنیس، بوکس و دوچرخه‌سواری/ وقتی کشتی، ووشو و کاراته آبروداری کردند

9:54 - 11 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۰۹۴
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
تعداد زیادی از تیم‌های ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی عملکرد ناموفقی داشتند، اما ناکامی تنیس، تیراندازی و دوچرخه‌سواری بیشتر از سایر تیم‌ها به چشم آمد.

ناکام مثل تنیس، بوکس و دوچرخه‌سواری/ وقتی کشتی، ووشو و کاراته آبروداری کردند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی با کسب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز در جایگاه ششم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت. در ادامه عملکرد تیم‌های ناکام و برتر ایران در این بازی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

ناکام‌ترین‌ها

تعداد زیادی از تیم‌های ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی عملکرد ناموفقی داشتند، اما ناکامی تنیس، تیراندازی و دوچرخه‌سواری بیشتر از سایر تیم‌ها به چشم آمد. تیم ملی تنیس که با تعداد زیادی تنیسور به جاکارتا رفته بود با یک ناکامی مطلق به کشور بازگشت تا ابهامات در خصوص این که چرا کمیته ملی المپیک با اعزام این تعداد تنیسور موافقت کرده بیشتر شود.

تیم ملی تیراندازی هم پیش‌بینی می‌شد یکی از تیم‌هایی باشد که مدال‌های زیادی کسب کند، اما تنها مه‌لقا جام‌بزرگ توانست یک مدال برنز به دست بیاورد.

دوچرخه‌سواری وضعیتی مثل تنیس و تیراندازی داشت. رکابزنان ایران در دوره‌های قبلی بازی‌های آسیایی همیشه با دست پُر به ایران برمی‌گشتند، اما این بار حتی یک مدال برنز هم کسب نکردند.

در بوکس هم که انتظارات برآورده نشد و هیچ کدام از بوکسور‌ها دست‌شان به مدال نرسید. تیم ملی سپک‌تاکرا که بسیاری تصور می‌کردند شانس کسب مدال در این بازی‌ها است آنقدر ناامیدکننده ظاهر شد که باید این تیم را نیز جزو تیم‌های ناکام و ناموفق کاروان ورزشی ایران قلمداد کرد.

در رشته پنچاک سیلات هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم و ملی‌پوشان این رشته یکی پس از دیگری حذف شدند.

تیم ملی تیراندازی با کمان که دچار حاشیه‌های عجیبی در جاکارتا شده بود در نهایت با کسب یک مدال برنز به کار خود پایان داد. این مدال برنز هم اگر به دست نمی‌آمد تغییری در عملکرد این تیم نداشت چرا که تیراندازی با کمان ایران جزو رشته‌هایی بود که در دوره‌های گذشته باری ورزش ایران مدال‌آور بود.

برترین‌ها

در صدر برترین تیم‌های ورزشی ایران که توانستند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشدن تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی، ووشو و کاراته حضور دارند. این تیم‌ها بار اصلی مدال‌آوری کاروان ایران را به دوش کشیدند. هر چند پیش‌بینی می‌شد در کشتی و ووشو مدال‌های زیادی کسب شود، اما کاراته‌کاهای ایران فراتر از انتظار ظاهر شدند.

در تنیس روی میز هم پس از سال‌ها صاحب یک مدال ارزشمند شدیم. با توجه به این که قدرت‌های برتر تنیس روی میز جهان در آسیا حضور دارند مدال برنز نوشاد عالمیان ارزش بسیار زیادی دارد. مدال طلای سنگنوردی هم آنگونه که باید به آن پرداخته نشد، اما علیپور توانست این مدال طلا را که کسی توقع کسب آن را نداشت برای ورزش ایران به ارمغان بیاورد. تیم ملی واترپلو هم مثل تنیس روی میز ایران یک مدال برنز کسب کرد. با توجه به این که این تیم پس از سال‌ها به این مدال دست پیدا کرد باید واترپلو را نیز جزو برترین تیم‌های ورزشی ایران به حساب آورد.

تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد ضعیفی داشتند در جاکارتا جبران مافات کردند و با غلبه بر هندی‌های قدرتمند به مدال طلا رسیدند.

در این بین تیم‌هایی هم بودند که نمی‌توان به آنها لقب ناکام با موفق داد که در گزارش‌های بعدی به آنها هم پرداخته می‌شود. آنچه مسلم است وضعیت ورزش ایران در جاکارتا مشخص شد و واضح است که برخی رشته‌ها نیازمند یک تغییرات بنیادین هستند. باید دید مسئولان ورزش کشور در این زمینه چه اقداماتی انجام خواهند داد اما باید امیدوار بود رسیدگی به فدراسیون‌هایی که ورزشکارانشان در جاکارتا پایین‌تر از حد انتظار خود ظاهر شدند به ورطه فراموشی سپرده نشود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *