جدیدترین تحولات میدانی جنوب سوریه؛ پیشروی نیرو‌های ارتس سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد

13:40 - 10 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۹۲۷
آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیرو‌های ارتس سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد و حلقه محاصره عناصر تروریستی داعش در منطقه تلول الصفا تنگ‌تر شده است.

جدیدترین تحولات میدانی جنوب سوریه؛ پیشروی نیرو‌های ارتس سوریه در غرب استان دمشق ادامه داردبه گزارش گروه بین الملل ، آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیرو‌های ارتش سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد و حلقه محاصره عناصر تروریستی داعش در منطقه تلول الصفا تنگ‌تر شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های سوری مواضع خود را در سد «هاطیل» در محور غربی منطقه «تلول الصفا» تثبیت کردند؛ با تسلط کامل نیرو‌های ارتش سوریه بر این سد مهم و راهبردی، اصلی‌ترین منبع آب آشامیدنی منطقه از کنترل تروریست‌های داعش خارج شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان اعلام کرد: در حال حاضر، تروریست‌های داعش منبعی برای تامین آب شُرب خود ندارند و فشار بر آنان در غرب استان دمشق تشدید شده و کار را بسیار سخت کرده است.

این منبع میدانی با بیان این که تسلط نیرو‌های سوری بر سد «هاطیل» می‌تواند به معنای تمام شدن کار تروریست‌ها در منطقه باشد، افزود: عناصر تروریستی داعش با تمام قدرت وارد میدان شده اند تا این سد را دوباره تحت کنترل دربیاورند.

به گزارش میزان، ده‌ها تن از عناصر تروریستی محاصره شده داعش از محور مرکزی منطقه «تلول الصفا» حملات گسترده‌ای را با چند انتحاری برای اشغال مجدد این سد علیه نیرو‌های ارتش سوریه انجام دادند.

اما نیرو‌های سوری مستقر در منطقه موفق شدند تحرکات عناصر تروریستی داعش را به طور کامل رصد کنند و پس از ۳ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر حملات آنان را در این محور دفع کردند.

عناصر تروریستی محاصره شده در منطقه تلول الصفا در این عملیات تلاش کردند نیرو‌های سوری را عقب برانند و دوباره سد «هاطیل» را به اشغال در بیاورند، اما با واکنش قاطع روبه روبه شدند و ناکام ماندند.

به گزارش میزان، در جریان درگیری‌ها در این محور حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ به گفته منابع میدانی، احتمال تسلیم شدن عناصر تروریستی محاصره شده در منطقه تلول الصفا به دلیل تشنگی و نداشتن آب افزایش یافته است.

از سوی دیگر، نیرو‌های ارتش سوریه پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته با تروریست‌های داعش توانستند مواضع خود را در منطقه «قبر عید حنیش» در شمال منطقه تلول الصفا تثبیت کنند.

۲۰ تن از عناصر تروریستی داعش هم در این محور کشته و زخمی شدند و یک خودروی مجهز به دوشکای آنان هدف قرار گرفت و منهدم شد؛ نیرو‌های ارتش سوریه پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در محور غربی منطقه «تلول الصفا» پیشروی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ارتش سوریه بخش‌های وسیعی از مناطق را در محور «قبر الشیخ حسین و ام مرزخ» در غرب منطقه تلول الصفا از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند؛ این مناطق خط اول دفاعی تروریست‌های داعش در غرب منطقه تلول الصفا محسوب می‌شود



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *