رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:با افراد سودجو در بحث توزیع آرد و نان برخورد قاطع و بازدارنده می‌شود

9:34 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۱۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی خواستار برخورد قاطع و بازدارنده با افراد سودجو و منفعت طلب در بحث توزیع آرد و نان شد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در جلسه آسیب شناسی و بررسی علل بروز مشکلات مربوط به حوزه گندم، آرد و نان در استان که در سازمان بازرسی استان با حضورکلیه مسئولان ذیربط برگزار شد گفت: نان قوت غالب ایرانی هاست و سختی تهیه آن برای مردم در استان قابل لمس است و باید به سرعت ساماندهی شود و شایسته مردم عزیز ما نیست که در بحث تهیه نان با مشکل مواجه باشند.

عتباتی با بیان اینکه بعضاً ملاحظه می شود که برخی افراد سودجو و منفعت طلب سوءاستفاده هایی در بحث توزیع نان مورد نیاز مردم می کنند که به هیچ وجه پذیرفته نیست و باید مورد برخورد جدی و قاطع قرار گیرند و بازار سیاهی که در این خصوص وجود دارد باید با برخوردهای بازدارنده جلوگیری شود.

عتباتی افزود: باید مردم لمس کنند که خدمتگزاران آنها به فکرشان بوده و در تلاش برای تامین آرامش و آسایش آنها هستند لذا باید تصمیماتی اتخاذ شود تا صفهای طولانی نان و معطلی مردم مرتفع شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات حوزه گندم، آرد و نان گفت: نظارتهای ادارات متولی باید در امر توزیع و پخت آرد و نان به صورت جدی پیگیری شود و تعزیرات حکومتی استان در کنار غله و خصوصاً اتحادیه نانوایان به صورت میدانی نظارت بر امور نانوایی ها را در دستور کار خود قرار دهند و در هر جایی تخلف یا جرمی خصوصاً خام فروشی آرد را مشاهده کردند به نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی گزارش کنند.

عتباتی اضافه کرد: موضوع نان مردم برای دستگاه قضایی اهمیت زیادی دارد و با متخلفین در این حوزه بدون اغماض برخورد خواهد کرد و مصوباتی که در جلسه امروز تصویب شد در سریعترین زمان ممکن اجرایی و گزارش امر هم به اطلاع اعضای جلسه خواهد رسید.

محبوبی مدیرکل بازرسی استان هم در این جلسه گفت: سازمان بازرسی در باب حقوق عامه و حسن اجرای قوانین وظایف و تکالیفی به موجب قانون برعهده دارد.

وی افزود: بحث نان از امور مهم است که باید تصمیمات سریع و موثر و قاطع اتخاذ شود تا این موضوع در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت حل شود تا صفهای طولانی را در جلوی نانوائی ها شاهد نباشیم. در ادامه جلسه عماری فرماندار ارومیه با اشاره به نظارتهای هوشمند بر نانواییها اظهارکرد: افزایش سرمایه استانی در حل کمبود نان مهم و استفاده از نان صنعتی هم در استان بسیار موثرتر است.

سپس مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، مدیرکل صمت استان، مدیرکل غله استان و رئیس و نائب رئیس اتحادیه نانوایان استان هم ضمن ارائه گزارش از امور به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوبات اجرایی به کار خود خاتمه داد.

گفتنی است از مهمترین مصوبات این جلسه لزوم افزایش سهمیه آرد استان و مکاتبه با مراجع عالی، انتظام بخشی به نظارت و بازرسی ها توسط متولیان امر، هماهنگی و هم افزایی با کارخانجات تولید آرد برای کد دار کردن محصولات خود بود که به تصویب رسید.

انتهای پیام/


برچسب ها: نان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *