فروش تارا و 207 در بورس کالا فعلاً منتفی شد

11:15 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۴۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
روز گذشته مدیر پذیرش بورس کالا اعلام کرد در جلسه هیئت پذیرش با حضور مدیران ایران خودرو، ۲۰۷ و تارا برای عرضه در بورس، پذیرش شده‌اند، به یکباره گروه ایران خودرو در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که عرضه این دو خودرو در بورس کالا تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری بازار سرمایه، روز گذشته و تنها ساعاتی پس از آنکه محمدرضا بهنام‌زاده مدیر پذیرش بورس کالا اعلام کرد در جلسه هیئت پذیرش با حضور مدیران ایران خودرو، ۲۰۷ و تارا برای عرضه در بورس، پذیرش شده‌اند، به یکباره گروه ایران خودرو در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که عرضه این دو خودرو در بورس کالا تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست!

این در حالی است که در جلسه روز گذشته هیئت پذیرش بورس کالا، عرضه این دو خودرو با استقبال بسیار مدیران ایران خودرو مواجه شده بود و پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۹ مهرماه مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو خبر عرضه ۲۰۷ و تارا را در برنامه صف اول شبکه یک سیما داده بود.

ایران خودرو در اطلاعیه خود آورده است، عرضه خودرو‌های تارا و ۲۰۷ در بورس کالا تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست و باید شرایطی را فراهم کرد تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش پیدا کند و در ادامه برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، موضوع عرضه خودرو‌های تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در بورس کالا مصوب هیئت مدیره این شرکت است و هم اکنون  نیز جلسات کارشناسی و هماهنگی با مسئولان بورس کالا جهت ایجاد زمینه‌های همکاری در حال پیگیری است.

در این اطلاعیه عنوان شده، تاکنون عرضه محصول هایما از طریق بورس کالا به سرانجام رسیده و مشتریان می‌توانند اخبار گروه صنعتی ایران‌خودرو را  فقط از طریق سایت خبری این شرکت به نشانی ikcopress.ir و صفحات رسمی این شرکت در شبکه‌های اجتماعی داخلی دنبال کنند.

این در حالی است که تجربه‌های مکرر و موفق عرضه خودرو در بورس کالا نشان داد که چگونه با قطع دست دلال‌ها، هم تولیدکننده با قیمتی بیشتر از قیمت بازار خودروی خود را فروخته و هم خریدار با قیمتی کمتر از قیمت بازار توانسته صاحب خودرو شود؛ یعنی همان کم شدن فاصله قیمت کارخانه و بازار!

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *