رستمیان: بزرگترین مشکلم نداشتن سلاح است/ امیدوارم تا المپیک رکوردم را ارتقا دهم

10:11 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۳۶۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ملی‌پوش تیراندازی کشورمان گفت: با توجه به اینکه تیراندازی وابسته به تجهیزات است نیاز داریم اردوها و مسابقات بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم تجهیزات خود را به روز کنیم.

خبرگزاری میزان - هانیه رستمیان پس از کسب نخستین سهمیه کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک 2024 پاریس اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*خداراشکر که توانستم در نخستین مسابقات کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس، اولین سهمیه کاروان ورزش ایران را به دست بیاورم.

*باعث خوشحالی است که دوباره نخستین سهمیه کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک را رشته ورزشی تیراندازی کسب کرد.

*مسابقات قهرمانی جهان بعد از بازی‌های المپیک بالاترین سطح را دارد و با توجه به اینکه رقابت‌های جهانی به میزبانی مصر، اولین مرحله توزیع سهمیه بازی‌های المپیک بود همه تیراندازان با آمادگی کامل در آن شرکت کرده بودند.

*خداشکر من هم با یک رکورد خوب، امتیاز انفرادی خودم و ایران را در تپانچه 25 متر ارتقا دادم و به عنوان نفر دوم راهی فینال شدم. در فینال رقابت سختی وجود داشت. یکی از تیراندازان از قبل سهمیه داشت و من به عنوان نفر پنجم سهمیه کسب کردم.

*در آخرین مسابقه خود در مسابقات جهانی مصر در تپانچه 25 متر عملکرد خوبی داشتم و در نهایت در اولین فرصت کسب سهمیه توانستم سهمیه بگیرم و تا المپیک راحت‌تر و جدی‌تر مسیرم را ادامه دهم. راه من تازه آغاز شده و امیدوارم بتوانم به خوبی تمرین کنم و رکورد خود را تا المپیک ارتقا دهم.

*با توجه به برنامه فدراسیون تیراندازی و سرمربی تیم ملی، مسابقات قهرمانی جهان هدف برای کسب سهمیه نبود چون قبل از آن مسابقه جهانی کره را از دست داده بودیم و اردوی هانوفر هم انجام نشد و ما انتظار داشتیم این آماده‌سازی‌ها انجام شود به همین دلیل مسابقه هدف ما نبود ولی همه تلاش خود را کردیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و برای مسابقات بعدی تجربه کسب کنیم.

*با توجه به اینکه تیراندازی وابسته به تجهیزات است نیاز داریم اردوها و مسابقات بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم تجهیزات خود را به روز کنیم. بزرگترین مشکل من نداشتن سلاح 25 متر است. با سلاحی که سهمیه گرفتم امانتی بود و بعد از مسابقه باید آن را پس بدهم و برای مسابقات بعدی سلاحی ندارم. باید هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود و فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک راهی پیدا کنند تا من سلاح 25 متر داشته باشم و با خیال راحت تمرینات و مسابقات خودم را دنبال کنم.

*نیاز داریم در مسابقاتی که در رنکینگ جهانی تاثیر دارد شرکت کنیم و اگر حتی یک مسابقه هم از دست دهیم خیلی از رقبا عقب می‌افتیم و رنکینگ را از دست می‌دهیم و لازم است حداقل نفرات اصلی تیم که رنکینگ‌های خوبی دارند در همه مسابقات شرکت کنند و رنکینگ خود را حفظ کنند چرا که یک سهمیه از روی رنکینگ داده می‌شود.

*تیراندازی فقط تیر زدن نیست و عوامل مختلفی برای ایجاد آمادگی به ما کمک می‌کند مثل تغذیه، بدنسازی و روانشناسی و نیاز داریم این سه مورد به صورت منظم پیگیری شود و به سطح آمادگی ما برای آینده کمک‌ کند و امیدوارم این موارد را در تیم داشته باشیم.

*در پایان از همه کسانی که در موفقیت من نقش داشتند تشکر می‌کنم از جمله خانواده خوبم که بزرگترین حامی و انگیزه من هستند و از سرمربیان تیم آقای نصر اصفهانی، خانم سبزی، مربی بدنساز و قاضی عسگر روانشناس تیم تشکر می‌کنم. همچنین تشکر می‌کنم از مردم عزیزم که دعای خیر آنها همواره همراه من بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *