رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش نارسایی قلبی با شکلات

16:44 - 06 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۱۳۴
مصرف ۳ عدد شکلات تخته‌ای در ماه ۱۳ درصد خطر نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد.
کاهش نارسایی قلبی با شکلاتبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف ۳ عدد شکلات تخته‌ای در ماه می‌تواند تا ۱۳ درصد خطر ابتلا به نارسایی‌های قلبی را کاهش دهد. این بیماری سالانه بیش از ۹۰۰.۰۰۰ نفر را در انگلیس تحت تاثیر قرار می‌دهد و حدود ۱.۳ از بیماران جان خود را از دست می‌دهند.

محققان معتقدند ترکیبات طبیعی موجود در شکلات به نام (فلاونوئیدها) به سلامت رگ‌ها  کمک می‌کند تا التهاب رگ‌ها کاهش یابد. اما پزشکان توصیه می‌کنند تا در مصرف شکلات زیاده روی نکنیم چرا که میزان قند و چربی موجود در آن مضر خواهد بود.
 
سرپرست این تیم تحقیقاتی معتقد است که شکلات یک منبع غذایی مهم از فلاونوئید‌ها به حساب می‌آید که رابطه مستقیم با کاهش التهاب و افزایش کلسترول خوب در بدن دارد. در واقع، فلاونوئید‌ها نقش مهمی در بالا بردن میزان اکسید نیتریک در خون دارند که منجر به باز شدن عروق شده و گردش خون را در بدن بهبود می‌دهد.

از آنجایی که شکلات سطح بالایی از چربی‌های اشباع شده را به خود تعلق می‌دهد بناراین توصیه می‌شود که در مصرف آن میانه رو باشید. این تحقیق در کنفرانس انجمن قلب اروپا در مونیخ ارائه شده است و ۵ تحقیق را که در آن بیش از ۵۷۵،۰۰۰ شرکت کننده حضور داشته اند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

" بالاترین میزان فلاونوئید و کمترین میزان شکر در شکلات تلخ وجود دارد و از بقیه شکلات‌ها سالم‌تر به حساب می‌آید " این جملات را دکتر کریتاناوانگ به خبرگزاری دیلی‌میل گفته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *