نظر دیگران برای نوزادان هم مهم است!

16:11 - 06 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۱۱۸
محققان آمریکایی نشان دادند، حتی برای نوزادان زیر ۲ سال نیز مهم است که دیگران چه نظری راجع به آن‌ها دارند.
نظر دیگران برای نوزادان هم مهم است!به گزارش گروه فضای مجازی و به نقل از دیلی‌میل، برای کودکان نوپا نیز مهم است که دیگران چه فکری راجع به آن‌ها دارند.مطالعات جدید نشان می‌دهد که حتی برای کودکان نوپا نیز نظر دیگران مهم است. برای کودکی که ۳۰ تا ۳۶ ماهه است و قبل از اینکه که حرف زدن را کامل یاد بگیرد، مهم است که اطرافیانش چه فکری راجع به وی می‌کنند.مطالعات پیشین نشان می‌داد که این رفتار کودکان ابتدا در کودکان ۴ تا ۵ سال ظاهر می‌شود و نشانه یک رفتار پیچیده اجتماعی است.

این در حالی است که یافته‌های اخیر حاکی از آن است که نوزادان نسبت به محیط اطراف خود آگاهی بیشتری دارند.این تحقیق محققان را کمک می‌کند که دلیل حساسیت ما نسبت به نظرات اطرافیانمان را بهتر درک کنند.این تحقیق توسط محققان دانشگاه "اموری" (Emory University) در "آتلانتا" صورت گرفته است. "سارا والنسیا" (Sara Valencia) سرگروه این مطالعات گفت: همواره نظر دیگران نسبت به ما برایمان حائز اهمیت بوده است.

وی معتقد است یافته‌های آن‌ها موجب می‌شود که ما دریابیم چه زمانی نسبت به ارزیابی‌های دیگران از رفتارمان حساس‌تر هستیم.این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که کودکان باهوش‌تر از آن هستند که ما تصور می‌کنیم.این محققان ۴ آزمایش انجام دادند که ۱۴۴ کودک با رده‌سنی ۱۴ تا ۲۴ ماه را مورد بررسی قرار دادند. در این پروژه از یک ربات اسباب‌بازی نیز استفاده شد.

در اولین آزمایش، محققان از کودکان نوپا خواستند که با استفاده از ریموت و دکمه‌های ربات از آن استفاده کنند.همچنین این کودکان کار‌های دیگری نیز انجام دادند.نتیجه این بررسی نشان داد، زمانی‌که کودکان در حین انجام این کار‌ها مورد توجه قرار گرفتند، بیشتر خجالت کشیدند.این رفتار دقیقا مشابه با کودکان بزرگتر است. زمانیکه دیگران این کودکان را نظاره‌گر هستند، رفتار‌های خوب از خود نشان می‌دهند.بنابراین، نوزادان نسبت به رفتار اطرافیان خود واکنش بیشتری نشان می‌دهند و رفتار دیگران با آن‌ها برایشان مهم است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *