اشتغال ۶۰ مددجو در کارگاه مصنوعات فلزی زندان مرکزی اصفهان

9:01 - 28 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۸۵۵۴
کارگاه تولیدات مصنوعات فلزی زندان اصفهان زیر نظر بنیاد تعاون اداره می شود و به تولید انواع وسایل پارکی، سطل‌های زباله، کافوهای مخابراتی، کیوسک تلفن، ایستگاه اتوبوس و در حال حاضر نیز وسایل ورزشی ویژه بدنسازی مشغول است.

خبرگزاری میزان- سازمان زندان‌های کشور در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی کشور، برای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان اقدامات شاخص و فراوانی از جمله، تقویت کارگاه‌های درون زندان‌های سراسر کشور در نظر گرفته است.

بنیاد تعاون زندانیان بازوی قدرتمند سازمان زندان‌ها برای تحقق این هدف متعالی شده است،چنانچه رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور تیرماه امسال در گفتگویی به فعالیت ۷ هزار زندانی تولید کننده پوشاک این بنیاد اشاره کرده و می‌گوید که بنیاد در حال حاضر حدود هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ را در داخل و بیرون زندان ها اداره می‌کند و هم اینک زندانیان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نوع کالا تولید می‌کنند که این کالاها به بازار عرضه و تولید ثروت کرده‌اند.

کارگاه تولیدات مصنوعات فلزی در مجاورت زندان مرکزی اصفهان یکی از این کارگاه‌های مهادت آموزی و اشتغال زندانیان در کشور است.

کارگاه تولیدات مصنوعات فلزی زیر نظر بنیاد تعاون اداره می شود و به تولید انواع وسایل پارکی، سطل های زباله، کافوهای مخابراتی، کیوسک تلفن، ایستگاه اتوبوس و در حال حاضر نیز وسایل ورزشی ویژه بدنسازی با حضور پیمانکار بخش خصوصی مشغول است.

همه محصولات کارگاه تولیدات مصنوعات فلزی به بازار عرضه می شوند و مشتریان زیادی دارد؛ تولید بیش از هزار عدد محصول درطول یکسال در این کارگاه نشان از توجه به امر اشتغال و تلاش کارکنان مجموعه زندان و بنیاد تعاون در این راستا دارد.

انعقاد بیش از 10 قرارداد با شهرداری های مناطق مختلف استان اصفهان و کشور، بنیاد شهید و بخش‌‎های مختلف خصوصی در طول سال، این اعتماد را بوجود آورده که این کارگاه قادر است، سهم مهمی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

اکنون نیز زندانیان شاغل در کارگاه فلز با روزانه ۱۰ ساعت کار و بر اساس درصدی از کاری که انجام می دهند، حقوق و دستمزد دریافت می کنند.

در این کارگاه بیش از ۶۰ مددجو مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید:

اشتغال زندانیان در اولویت‌های دستگاه قضا/ فعالیت کارگاه پردازش مس در زندان مرکزی اصفهان با ۱۰۵ مددجو

انتهای پیام/


برچسب ها: اشتغال زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *