معدوم سازی بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف در مرداد ماه

8:21 - 06 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۸۱۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته در مرداد ماه سال جاری در تماس‌های مردمی با سامانه بهداشت ۱۹۰ کشف، جمع آوری و معدوم شدند.

معدوم سازی بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف در مرداد ماه

به گزارش گروه جامعه محراب آقازاده  اظهار داشت: با توجه به تماس‌های مردمی در مرداد ماه سال جاری تعداد ۱۰۰۱۹ خبر و شکایت در سامانه بهداشت ۱۹۰ ثبت شده که تاکنون به بیش از ۹۷ درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، افزود: بیشترین اخبار و شکایات مردم به ترتیب از حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، شیراز، شهید بهشتی و ایران بوده است. در همین مدت شکایت مردم از اماکن مسکونی با فعالیت غیر مجاز بیشترین ثبت اخبار وشکایات را به خود اختصاص داده و شکایت از صنف اغذیه فروشی، ساندویچ و پیتزا و نانوایی در رده‌های بعدی بوده است.

وی ادامه داد: عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۱۱ درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر با ۵ درصد و دفع غیر بهداشتی فاضلاب نیز با ۵ درصد بیشترین اخبار و شکایات را به خود اختصاص داد. همچنین ۷۲ درصد جنسیت تماس گیرندگان مرد و ۲۸ درصد خانم‌ها بوده اند.

وی بیان داشت: این کشف و معدوم سازی شامل ۴۰ هزارو ۷۵۹ کیلو گرم در کشور و ۲۶ هزار و ۳۴ کیلوگرم از همین مقدار کشف و معدوم سازی در تهران بود و انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، نتیجه اقدامات شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط کشور را شامل می‌شد.

 آقازاده گفت: در مورد نتیجه اقدامات این بازرسان می‌توان به رفع نقص ۲۰ درصدی اصناف مورد شکایت، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت رفع نواقص غیر بحرانی به میزان ۱۴ درصد، مکاتبه و معرفی به مراجع قضایی ۱۶ درصد، تحویل اخطار ۴۸ ساعته برای غیر فعال سازی و رفع نواقص بحرانی ۶ درصد و ۳ درصد معدوم سازی مواد غذایی این اماکن و مراکز اشاره کرد.

وی افزود: طبق نظرسنجی انجام شده از ۲۰ درصد اخبار و شکایات ثبتی، ۹۴ درصد رضایتمندی از رسیدگی مناسب به این اخبار و شکایات اعلام شده است.

گفتنی است، سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی، راهنمایی، مشاوره و ثبت شکایات بهداشتی هموطنان از اقصی نقاط کشور می‌باشد و در همین راستا بازرسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای کشور نیز به صورت ۲۴ساعته به این اخبارو شکایات رسیدگی خواهند کرد.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *