سابقه روسای جمهور آمریکا در رسوایی‌های جنسی؛کاخ سفید سیاست "سگ را بجنبان" را در پیش می‎گیرد؟

21:40 - 05 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۶۷۱
پایگاه نشنال اینترست در گزارشی با اشاره به پرونده‌های متعدد رسوایی جنسی رئیس جمهور آمریکا، نوشته است که موضوع رسوایی‎های روسای جمهور آمریکا دارای سابقه است.
به گزارش گروه بین الملل ، پایگاه نشنال اینترست در گزارشی با اشاره به پرونده‌های متعدد رسوایی جنسی دونالد ترامپ نوشت که این موضوع در آمریکا دارای سابقه است.

نشنال اینترست می‌نویسد: با محکوم شدن مایکل کوهن، وکیل ترامپ در دادگاه، موضوع روابط جنسی متعدد رئیس جمهور نیز به صورت جدی مطرح شد.
 
سابقه روسای جمهور آمریکا در رسوایی‌های جنسی؛کاخ سفید سیاست
 
 
این اتفاق، یادآور پرونده تعرض جنسی بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری وی است.
 
 
سابقه روسای جمهور آمریکا در رسوایی‌های جنسی؛کاخ سفید سیاست
 
اگرچه مقایسه این دو پرونده به دلیل متفاوت بودن افراد درگیر و عواقب این روابط که در مورد ترامپ می‌توانست بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار باشد، متفاوت است. در مورد پیشین، بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا برای فرار از فشار افکار عمومی از فرصت حمله القاعده به سفارتخانه‌های آمریکا در نایروبی و دارالسلام استفاده کرده و دستور حمله موشکی به افغانستان و سودان را صادر کرد.

نشنال اینترست انگیزه اصلی کلینتون از حمله موشکی به افغانستان و سودان را سیاسی و انحراف افکار عمومی می‌داند. "سگ را بجنبان" نامی بود که بر این سیاست نهاده شد. کاخ سفید با طراحی این سیاست برای منحرف کردن افکار عمومی ار رسوایی رئیس جمهور، جنگی اغواکننده را به راه انداخت. این سیاست و اتفاق متعاقب آن بعد‌ها دستمایه ساخت فیلمی کمدی با همین عنوان شد.
 
سابقه روسای جمهور آمریکا در رسوایی‌های جنسی؛کاخ سفید سیاست

با در نظر داشتن این رویه در کاخ سفید نشنال اینترست می‎افزاید که در صورت جدی شدن اتهامات علیه ترامپ فقط حمله به گروهی تروریستی برای دستیابی به تاثیرات سیاسی مطلوب کافی نخواهد بود.

نشنال اینترست در پایان می‌نویسد: مساله مهم در حال حاضر برای ترامپ امنیت اسرائیل و دیگر متحدانش در منطقه است و وی از ترس به خطر افتادن آنان علیرغم فشار افراد بسیاری در دولتش برای دست زدن به این اقدام، چنین کاری نخواهد کرد و صرفا در توئیتر به اتهامات پاسخ خواهد داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *