سکوت پاپ درباره رسوایی در کلیسا شکست

9:29 - 05 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۶۱۲
پاپ فرانسیس می‎گوید که به اتهامات مطرح شده از سوی یکی از مقامات ارشد سابق واتیکان درباره اطلاع وی از سوءاستفاده و تعرض جنسی در کلیسا پاسخ نمی‌دهد.
سکوت پاپ درباره رسوایی در کلیسا شکستبه گزارش گروه بین الملل ، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‎های جهان گفته است که به اتهامات یکی از مقامات ارشد سابق واتیکان درباره اطلاع از سواستفاده و تعرض جنسی و سکوت در قبال آن پاسخ نمی‌دهد.

پاپ با اشاره به این که این سند حاوی مدارک مستندی نیست، گفت: «این مدرک برای خودش حرف می‌زند.»

پاپ در هنگام بازگشت از دوبلین به رم به خبرنگاران گفت: «خبرنگاران باید مدارک و مستندات ارائه شده توسط این مقام ارشد را با دقت بخوانند و درباره اعتبار آن تصمیم بگیرند.»

اسقف اعظم ماریو وایگانو نماینده سابق واتیکان در واشنگتن، واتیکان را به سکوت درباره سوءاستفاده جنسی چند ساله یک کشیش آمریکایی کرده است. ارائه این سند توسط نماینده سابق واتیکان در واشنگتن اتهام بی سابقه‌ای علیه پاپ توسط مقامات کلیسا محسوب می‌شود.

پاپ گفت: «من صبح امروز بیانیه را خواندم. من آن را خواندم و باید صادقانه به شما که به این موضوع علاقه‌مند هستید بگویم که آن را بخوانید. سند را با دقت بخوانید و خودتان قضاوت کنید. من کلمه‌ای درباره آن حرف نمی‌زنم. من فکر می‌کنم بیانیه برای خودش چیز‌هایی می‌گوید و شما با دارا بودن توانایی کافی خبرنگاری می‌توانید به نتیجه خودتان برسید.»

وایگانو در جریان سفر پاپ به ایرلند بیانیه‌ای درباره سوءاستفاده‌های جنسی در کلیسا‌های کشور خود و سراسر جهان را در اختیار رسانه‌های کاتولیک محافظه کار قرار داد.

وی در این بیانیه لیست بلندی از مقامات فعلی و سابق واتیکان و مقامات کلیسای آمریکا را متهم کرد که ضمن اطلاع از سوءاستفاده‌های جنسی اسقف اعظم بازنشسته آمریکایی تئودور مک کریک در این باره سکوت کردند.

مک کریک ۸۸ ساله ماه گذشته به دلیل اتهام آزار و اذیت جنسی یک نوجوان پسر ۱۶ ساله در دهه ۷۰ میلادی استعفا کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *