خبرگزاری میزان تصاویر دو قاضی متخلف را منتشر کرد

17:35 - 05 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۴۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بعد از اتمام حجت و هشدار صریح و مهم رییس قوه قضائیه، پرونده دو قاضی متخلف پس از طی مراحل قانونی (دادگاه عالی صلاحیت قضات، دادگاه عالی تجدید نظر) با نام و مشخصات در جلسه نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته مطرح شد امروز نیز عکس این قضات متخلف منتشر می شود.

یبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، آیت الله آملی لاریجانی در گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان سراسر کشور با اشاره به نظارت هر چه بیشتر بر خود دستگاه قضایی، تأکید کرد: فساد در دستگاه قضایی حتی اگر کم باشد باز هم برای ما بسیار زیاد است. دستگاه قضایی ترازوی برخورد با مفاسد است و بر این اساس همه باید نسبت به هرگونه فساد در قوه قضاییه حساسیت تام داشته باشند.

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور اظهار کرد: به همه افراد زیرمجموعه خود هشدار بدهید که هیچگونه فسادی از سوی بنده و دستگاه‌های نظارتی تحمل نخواهد شد و در آینده طبق برنامه‌ای خاص، آرای دادگاه عالی صلاحیت قضات پس از تأیید در دادگاه عالی تجدید نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه همراه با نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. این در واقع اتمام حجت با همه قضات متخلف است تا جای هیچگونه گلایه‌ای باقی نماند و بدانند فساد و ارتکاب جرائم در دستگاه قضایی تاوان بزرگی خواهد داشت.

بنا بر این گزارش در شرایطی که کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی به سر می‌برد و مقابله قاطعانه با مفاسد اقتصادی بیش از هر زمان دیگر، اهمیت دارد، صیانت از اعتبار والا و اقتدار شایسته مقام قضا و اکثریت جامعه عظیم قضات ایثارگر و با شرافت ایجاب می‌کند که با معدود قضات متخلف مقابله شود. 

به همین سبب قوه قضاییه که سرمایه‌ای عظیم از قضات پاک، دانا، منصف و مسلط در اختیار دارد، از مدت‌ها پیش با هدف حفظ این سرمایه از آفت به افزایش نظارت درون ساختاری و پالایش محاکم پرداخت و به تناوب اخبار برخورد با قلیل قضات متخلف منتشر شد.

آیت الله املی لاریجانی به روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور تاکید کردند: در آینده طبق برنامه‌ای خاص، نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. این در واقع اتمام حجت با همه قضات متخلف است.

بر اساس این گزارش بعد از اتمام حجت و هشدار صریح و مهم رییس قوه قضائیه پرونده دو قاضی متخلف پس از طی مراحل قانونی (دادگاه عالی صلاحیت قضات، دادگاه عالی تجدید نظر) با نام و مشخصات روزگذشته معرفی شد .

دستگاه قضایی از این پس نیز با هدف حفظ کیان خیل عظیم قضات باتقوا، شریف و بافضیلت، خود را متعهد می‌داند که همچنان و بیش از گذشته بر اجزای گوناگون این دستگاه خدوم، نور نظارت بیفکند و مراجع قضایی را به طور دائم و مستمر بازرسی و رصد کند تا مبارزه با فساد، در پرتو صیانت از شأن و حیثیت مقام قضا و امنیت و اقتدار قضایی به معنی واقعی تحقق یابد.

اعلام اسامی و تصاویر دو نفر از قضات متخلف

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در جریان یکصد و سی‌امین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود با اعلام اسامی دو نفر از قضات متخلف تصریح کرد: رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ اصفهان به نام آقای محمود سعادت فرزند حسینعلی  به اتهام فساد اخلاقی پرونده‌اش در دادگاه عالی قضایی مطرح شد و به سلب صلاحیت قضایی و انفصال دائم از شغل قضایی محکوم گردید که این رای، چون اعتراض شده بود در تاریخ 22 مرداد امسال قطعی شد.
 
انتشار تصاویر دو قاضی مختلف/ برخورد قاطع قوه قضائیه قضا با مفسدان داخل دستگاه قضا
 
محمود سعادت فرزند حسینعلی 

معاون اول دستگاه قضا در بیان مشخصات قاضی متخلف دیگر نیز افزود: مجید شکاری فرزند خسرو رئیس شعبه ۱۰۲۴ دادگاه کیفری ۲ تهران به اتهام فساد مالی (اخذ رشوه) در دادگاه عالی محکومیت پیدا کرد و حکمش قطعی شد و به سلب صلاحیت قضایی و بازخریدی محکوم گردید و رای نیز قطعی است.
 
انتشار تصاویر دو قاضی مختلف/ برخورد قاطع قوه قضائیه قضا با مفسدان داخل دستگاه قضا
مجید شکاری فرزند خسرو
 
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه ضمن تشکر از همه قضات و کارمندان شریف دستگاه قضایی به بیان توصیه‌ای پرداخت و اظهار کرد: توصیه می‌کنم که به وسوسه‌های شیطان و انسان‌های شیطان‌صفت توجه نکنند و در دام آنها قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: بار‌ها به خودم و به همکارانم گفته‌ام که در برخی مشاغل از جمله کاری که امروز ما در آن هستیم، کفایت نمی‌کند انسان فقط به سمت گناه نرود؛ بلکه باید آنجایی که گناه را به دامن انسان می‌آورند و انسان را به سمت گناه می‌کشند، یک انرژی، مراقبت و تقوای بیشتری باشد که اجازه ندهد پایش، دستش و چشمش بلغزد.


ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
کارتان خوب بود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *