رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: باید عقبه فتنه و شرارتهای بوجود آمده در کشور را به خوبی شناخت و آن را به مردم معرفی کرد

17:16 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۹۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:باید عقبه فتنه و شرارتهای بوجود آمده در کشور را به خوبی شناخت و آن را به مردم معرفی کرد.

خبرگزاری میزان-دومین نشست قضایی قضات تجدیدنظر استان پس از سپری شدن شرایط کرونایی با استقبال بسیارخوب و حداکثری قضات تجدیدنظر استان برگزار و سئوال مطروحه در باب نحوه محاسبه هزینه دادرسی در اعمال بند 14 ماده3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت در صورت صدور قرار و حکم بر بی حقی خواهان مورد بررسی فنی و کارشناسانه حاضرین در جلسه قرار گرفت.

ناصر عتباتی ضمن حضور در این نشست با تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت حضرت پیامبر(ص) و سلاله پاک ایشان امام جعفرصادق(ع) گفت: منصب خطیر و سنگین قضاوت نیاز به مطالعه و مشاوره و مباحثه همیشگی و دائمی دارد تا قاضی از نظر علمی در بالاترین درجه باقی بماند لذا این نشستها بسیار موثر و مطلوب است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حوادث اخیر کشور از همکاران قضایی دادگاههای تجدیدنظر خود خواست تا منویات مقام معظم رهبری را در رسیدگی به پرونده دستگیرشدگان مدنظر قرار داشته باشند و با تفاوت قائل شدن به معترض مدنی و آشوبگر قاطعانه با کسانی که به اموال جان مردم تعرض کردند و به تحریق و تخریبب چهره شهر پرداختند برخورد جدی و قاطع و بازدارنده قضایی و قانونی معمول کنند.

عتباتی ادامه داد، تولید ،حفظ و ارتقاء امنیت در منطقه و استان مرهون تلاشهای همه جانبه دستگاههای انتظامی،امنیتی و قضایی هست و باید همگی در کنار هم با انجام تکالیف قانونی از امنیت موجود در کشور صیانت کنیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: باید عقبه فتنه و شرارتهای بوجود آمده در کشور را به خوبی شناخت و آن را به مردم معرفی کرد و تاکید مقام معظم رهبری هم در جهاد تبیین همین موارد است و می بایست به نحو شایسته روشنگری اتفاق بیافتد و حربه های دشمن در سوءاستفاده از جوانان و نوجوانان ما برای سلطه به کشور مقتدر اسلامی مان به همه مردم آگاهی سازی صورت گیرد.

وی با مغتنم شمردن جلسه حاضر در ادامه صحبتهای خود مباحثی را پیرامون برنامه عملیاتی، تعاونی و هیات امنای مسکن و ساماندهی آنها و ارتقاء کیفیت رسیدگیها مطرح و همکاری مضاعف قضات تجدیدنظر را در ارتقاء عملکرد دادگستری استان خواستار شد.

گفتنی است پس از بحث و تبادل نظر پیرامون سئوال مطرح شده مقرر شد کمیته ای مرکب از قضات دادگاههای بدوی و تجدید نظر موضوع سوال مطروحه را مورد بررسی دقیق و فنی قرار دهند و نتایج حاصله را جهت اتخاذ آرا به نشست قضات تجدید نظر استان منعکس کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *