آمریکا، انگلیس و فرانسه خود را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند

10:58 - 03 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۰۴۹
وزارت دفاع روسیه می‎گوید که آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه واهی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی خود را برای حمله نظامی به این کشور آماده می‌کنند.

آمریکا انگلیس و فرانسه خود را برای حمله به سوریه آماده می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی خود را برای حمله نظامی به این کشور آماده می‌کنند.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: افراد مسلح در استان ادلب برای متهم کردن نیروهای دولتی، در حال ترتیب دادن یک حمله شیمیایی هستند.

وی افزود: گروهی از افراد مسلح که از سوی شرکت نظامی «الیو» انگلیس برای کار کردن با مواد سمی آموزش دیده‌اند وارد استان ادلب شده‌اند.

ایگور کوناشنکوف گفت: ناوشکن «یواس‌اس سالیوان» اخیرا وارد خلیج فارس شده که مجهز به ۵۶ موشک کروز است

اساس اعلام ایگور کوناشنکوف این ناوشکن یک فروند بمب‌افکن «بی-۱ بی» مجهز به ۲۴ موشک کروز را در پایگاه آمریکا در قطر مستقر کرده است.

در همین حال خبرگزاری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه گزارش داده که مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار روز پنجشنبه با همتای روس خود، ضمن متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، هشدار داده در صورتی که دمشق از تسلیحات شیمیایی استفاده کند آمریکا آماده حمله نظامی به این کشور است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *