رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مایکل کوهن؛ کارچاق کن رئیس جمهور آمریکا؛ مردی که زیاد می‌دانست

21:40 - 03 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۰۲۰
دونالد ترامپ تنها مقام ارشد در جهان نیست که در ترس تحقیقات و شهادت اطرافیانش علیه خود زندگی می‌کند؛ نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در فرآیند تحقیقات درباره پرونده فساد قرار دارد با اعلام آمادگی مشاورانش برای شهادت علیه خود مواجه شده است.
به گزارش گروه بین الملل ؛ پایگاه فایننشال تایمز در گزارشی نوشته است که سال‌ها پیش مایکل کوهن با دونالد ترامپ ملاقات کرد و در رادار وی قرار گرفت.

کوهن نوجوانی از طبقه متوسط بالا که در لانگ آیلند رشد کرده بود، املاک و مستغلات ملاکِ کوئینزی را که در سال ۲۰۱۶ به ریاست جمهوری آمریکا رسید، لایتناهی کرد. او دو بار کتاب "هنر معامله" ترامپ را که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد، مطالعه کرده بود. وقتی به عنوان یک بزرگسال درآمدی از خود داشت، یکی از آپارتمان‌های آسمانخراش ترامپ را خریداری کرد و دوستان و خانواده‎اش را نیز به این کار ترغیب کرد. وقتی بالاخره ترامپ به او سمتی در دم و دستگاهش داد، کوهن فرصت مناسبی برای جهش و پیشرفت یافت. بعد‌ها او به ای. بی. سی گفت: «من از زمانی که نوجوانی دبیرستانی بودم، دونالد ترامپ را تحسین می‌کردم.»
 
کوهن؛ کارچاق کن رئیس جمهور، مردی که بیش از حد می‌دانست

کوهن در سال ۲۰۰۶ ترامپ را از مشکل حقوقی که با یکی از شرکایش داشت، نجات داد و به او کمک کرد تا کنترل هیئت مدیره را به دست بگیرد. پس از آن به صورت تمام وقت وارد حرفه املاک و مستغلات شد.

حال پس از سال‌ها که کوهن همواره همراه ترامپ بود و به عنوان وکیل شخصی و معتمد وی خدمت می‌کرد، ناگهان این هفته همه چیز تغییر کرد.

روز سه شنبه گذشته دادگاهی در منهتن تائید کرد که کوهن ۵۱ ساله به ۸ جرم متهم است. وی متهم شده که در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ به دستور رئیس خود به ۲ زن برای افشا نشدن روابط نامشروع با آنان حق السکوت پرداخت کرده است.

این سقوطی سخت برای کوهن، فرزند جراح یهودی که سرمایه گذاری‌هایی در تاکسیرانی پر منفعت شهر نیویورک و املاک این شهر کرده بود، به حساب می‌آید.

یکی از دوستان قدیمی کوهن درباره وی می‎گوید: «او شیفته شخصیت ترامپ بود. معامله را دوست داشت. من فکر می‌کنم خیلی از افراد هستند که می‌خواهند در حلقه اطراف وی جایی داشته باشند.»

با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ کوهن به دوستانش گفت که به زودی شاهد حضور او در کاخ سفید خواهند بود. اتفاقی که هرگز نیفتاد. اتهامات علیه کوهن با ادعا‌های رابرت مولر دادستان ویژه اف. بی. آی در مورد همکاری کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه و احتمال تاثیرگذاری کرملین بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا آغاز شد.
 
 
کوهن؛ کارچاق کن رئیس جمهور، مردی که بیش از حد می‌دانست

از همان زمان مشکلات وی آغاز شد. در ماه آوریل اف. بی. آی خانه، دفتر و اتاق هتلی که وی در آن ساکن بود را بازرسی کرد. در سپتامبر ۲۰۱۷ کوهن اولویت زندگی خود را ترامپ اعلام کرده و گفت: حاضر است جان خود را برای او بدهد. در ابتدای پرونده کوهن به نظر می‌رسید ترامپ در دفاع از وی پشت سرش خواهد ایستاد. اما این اتفاق نیز نیفتاد. ورق به سرعت برگشت. کوهن در جولای ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: همسر، دختر و پسرش اولویت‌های زندگی او هستند و خواهند بود. او گفت: خانواده و کشورش در راس اولویت‌های وی قرار دارند. او خود را به اف. بی. آی معرفی کرد و به ۸ اتهام فرار مالیاتی، تقلب بانکی و نقض مقررات مالی کمپین انتخاباتی محکوم شد. یک قاضی در نیویورک اعلام کرد این جرایم می‌تواند در مجموع تا ۶۵ سال محکومیت زندان را به دنبال داشته باشد.

با آشکار شدن مواضع ترامپ، کوهن مدارک قانونی بیشتری افشا کرد و توانست توجه افکار عمومی را به خود جلب کند. نیویورک پست با انتشار مقاله‌ای به نام "مایکل کوهن به بدترین دانشکده حقوقی کشور رفت"، از او به عنوان یک فریب خورده یاد کرد.

مایکل کوهن، اعلام کرد آماده همکاری با بازرس مولر بر سر پرونده ترامپ-روسیه است. وکیل کوهن اعلام کرده که موکلش آمادگی دارد "هر آنچه درباره دونالد ترامپ می‌داند" را بازگو کند. مایکل کوهن، ماه گذشته نوار ضبط شده مکالمه‌ای را منتشر کرد که در آن می‎گوید او و دونالد ترامپ در مورد نحوه پرداخت حق‌السکوت به کارن مک‌دوگال (مدل سابق آمریکایی) حرف می‌زنند. او در دادگاه گفت که این کار‌ها را به فرمان یک کاندیدای فدرال انجام داده است. این عبارت اشاره‌ای مستقیم به دونالد ترامپ محسوب می‌شود. وی همچنین تاکید کرد، پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز و کارن مک‌دوگال را با هدف تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ انجام داده است.

در واقع وی با پذیرش داوطلبانه اتهام‌ها تلاش کرد دادستان‌ها را قانع کند که به جای حدود ۶۵ سال زندان، برای او ۵ سال و سه ماه زندان تعیین کنند.

همزمان بازرسان با ارسال احضاریه‌ای مجزا از مایکل کوهن خواستند برای ادای توضیحات در ارتباط با پرونده مجزایی که به اتهام‌های بنیاد خیریه ترامپ می‌پردازد، حاضر شود. در این پرونده که از ماه‌ها پیش در نیویورک به جریان افتاده، بنیاد خیریه ترامپ متهم است که قوانین مالی آمریکا در ارتباط با موسسات خیریه را نقض کرده و حتی پرداخت‌هایی که مرتبط با ستاد انتخاباتی ترامپ بوده را متقبل شده است.

در پی تسلیم کوهن، ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز شبکه راستگرای مورد علاقه خود، وی را وکیلی نالایق و دروغگو نامید.

دستگیری کوهن و عملکرد ترامپ در این باره سبب ترس در حلقه درونی ترامپ شده است. این اتفاق آسیب پذیری اطرافیان ترامپ را بیش از گذشته آشکار کرده و نشان داد که ترامپ به راحتی اطرافیان خود را رها کرده یا تغییر می‌دهد.
 
کوهن؛ کارچاق کن رئیس جمهور، مردی که بیش از حد می‌دانست

ترامپ تنها مقام ارشد در جهان نیست که در ترس تحقیقات و شهادت اطرافیانش علیه خود زندگی می‌کند. نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در فرآیند تحقیقات درباره پرونده فساد قرار دارد با اعلام آمادگی مشاورانش برای شهادت علیه خود مواجه شده است.

همه این‌ها در حالی مطرح می‌شود که کمتر از ۱۰۰ روز تا انتخابات میان دوره‌ای آمریکا باقی مانده است. منتشر شدن این اخبار ناخوشایند، ترامپ و حزب جمهوری‎خواه را با چالش سختی مواجه کرده است. وکیل سابق ترامپ به تخلفات صورت گرفته به دستور وی اعتراف کرده و رئیس ستاد انتخاباتی وی نیز از ۱۸ مورد اتهام وارده در ۸ مورد گناهکار شناخته شده است. مخالفان ترامپ امیدوارند نفر بعدی گرفتار در این دام خود ترامپ باشد. ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز در حالی که آثار نگرانی در چهره‎اش هویدا بود، گفت: «اقتصاد آمریکا در صورت برکناری من از هم می‌پاشد و فقرا فقیرتر می‌شوند.»

رسانه‌ها از احتمال دستور عفو عمومی برای مانافورت و کوهن از سوی ترامپ خبر می‌دهند، اما وکیل کوهن اعلام کرد کوهن نه تنها به عفو امیدوار نیست بلکه اساسا این عفو را نخواهد پذیرفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *