رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری نشست آموزشی تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی/ نقش تکریم در جلوگیری از مفاسد و جرایم و کاهش پرونده‌ها

14:18 - 02 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۶۸۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست آموزشی تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی ویژه‌ی روسای دادگستری شهرستان‌ها و دادستان‌های شهرستان‌های سراسر کشور، با حضور اساتید بزرگ حوزه‌ی تکریم ارباب رجوع از اول شهریور آغاز و تا هفتم این ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، نشست آموزشی تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی ویژه‌ی روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های سراسر کشور با حضور اساتید بزرگ حوزه‌ی تکریم ارباب رجوع همچون معاون فرهنگی قوه قضائیه، دکتر حقیقی، دکتر شجاعی، دکتر عسگری، مهندس رستمی و ... از یکم شهریورماه آغاز و تا هفتم این ماه ادامه دارد.

این دوره توسط اداره کل فرهنگ حرفه‌ای معاونت فرهنگی قوه قضائیه با حضور ۴۰۰ نفر از روسای دادگستری شهرستان‌ها و دادستان‌های شهرستان‌های سراسر کشور، در دوره‌ی فشرده‌ی ۳ روزه از یکم تا هفتم شهریور در مشهد مقدس درحال برگزاری است.

از عناوین محتوایی این دوره می‌توان به فرامین تکریم، درک و مدیریت انتظارات، تمرکززدایی و تفویض، رسیدگی و ریشه یابی شکایات، سازمان متعالی و مجدد، اصول پیگیری انتقادها، تسلط برخود، اولویت بندی و مدیریت زمان، مدیریت کیفیت در تکریم ارباب رجوع، ارزیابی کارکنان، نحوه تعامل با خشم ارباب رجوع، مدیریت خشم، انتقاد پدیری و سعه‌ی صدر، کمک به ارباب رجوع، مهارت‌های ارتباط موثر اشاره کرد.

همچنین تمرکز بر حل مسئله، مهندسی کلمات و زبان بدن، مهارت گوش کردن و هدایت سوال، اهداف تکریم، مراتب حقوق انسان و مراتب سه گانه روبرو شدن با ارباب رجوع، نقش تکریم در جلوگیری از مفاسد و جرایم و کاهش پرونده ها، مبانی ارزشی رضایتمندی ارباب رجوع و معیار‌ها و روش‌های افزایش آستانه رضایت ارباب رجوع و ارائه مدل ارزیابی تکریم ارباب رجوع که توسط معاونت فرهنگی قوه قضائیه و دانشگاه علم و صنعت تهیه و تدوین شده است از دیگر موضوعات این دوره است.

این نشست تخصصی برای اجرایی کردن دستورالعمل تکریم ارباب رجوع است که به تصویب ریاست قوه قضائیه رسیده و توسط معاون اول قوه قضائیه ابلاغ شده است و معاونت فرهنگی که تهیه کننده این دستورالعمل است وظیفه بررسی و نظارت و فرهنگ سازی و ... را بر عهده دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *