برگزاری نشست ایمنی و امنیت ورزشگاهها به دعوت فدراسیون فوتبال

19:29 - 30 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۴۶۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نشست بررسی ایمنی و امنیت ورزشگاههای کشور به به دعوت فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، نشست بررسی ایمنی و امنیت ورزشگاه‌های کشور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی به دعوت فدراسیون فوتبال و با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونت دادستان کل کشور، معاونین دادستانی تهران، جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، نمایندگان وزارت کشور و وزارت اطلاعات، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی تهران بزرگ، مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، رؤسای هیئت‌های فوتبال سراسر کشور و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این نشست، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه فوتبال در کشور اظهار داشت: ورزش یکی از ارزان‌ترین و در عین حال مؤثرترین ابزارها برای پر کردن اوقات فراغت جوانان است. رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه فوتبال می‌توانند در این حوزه تأثیرگذار باشند. مجموع هزینه‌های صورت گرفته در فوتبال ما نسبت به بودجه کشور بسیار ناچیز است. با این وجود شاهدیم که چنین سرگرمی جذابی تا چه حد ارزان و در عین حال تأثیرگذار است. فراموش نکنیم که بخش اعظمی از همین هزینه‌های فوتبال هم از طریق منابع خصوصی، حامیان مالی و درآمدزایی حاصل می‌شود. از سوی دیگر طبق آمارها در حدود 50 میلیون نفر از مردم کشور ما هرکدام به نحوی به یکی از باشگاه‌های شهرهای مختلف کشور تعلق دارند. یعنی این میزان هزینه توانسته بخش قابل توجهی از اوقات فراغت 50 میلیون نفر از مردم کشور را با یک ابزار بسیار سالم و ارزان پر کند. در واقع بسیاری از مردم کشور با تیم‌های محبوب خودشان به نوعی زندگی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف ما در وزارت ورزش و جوانان ایجاد ثبات و آرامش برای توسعه ورزش در ابعاد مختلف است. امیدوارم با همدلی و هماهنگی همچنین اراده‌ای که در این جمع می‌بینم و با مشارکت همه دستگاه‌ها شاهد اقدامات اجرایی و مؤثری باشیم که منجر به رفع مشکلات اساسی ورزشگاه‌های کشور شود. اگر همین جمع با همدلی، هم‌افزایی و اتحاد به دنبال حل مشکلات استادیوم‌ها باشند به نظر من عبور از این مشکلات دشوار نخواهد بود. در این بین باید توجه داشت که نقش رسانه‌ها نیز بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس فدراسیون فوتبال نیز در بخش دیگری از این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های فوتبال در عرصه‌های قاره‌ای و جهانی گفت: ما از کلیه عوامل و دست‌اندرکاران دعوت کردیم تا جهت همفکری در این‌باره گرد هم بیاییم.

تاج با اشاره به موفقیت‌های فوتبال ایران گفت: فوتبال ما به طور کلی شرایط بسیار خوبی دارد، در رشته‌های مختلف و در سطوح آقایان و بانوان به افتخارات بزرگی در سطح قاره‌ای و جهانی همچنین در رده‌های سنی مختلف دست یافته‌ایم. با این وجود ممکن است برخی بخواهند از طریق فضای ورزشگاه‌ها به این حال و هوای دلنشین آسیب بزنند.

وی ادامه داد: به طور حتم جهت اصلاح شرایط موجود باید برنامه‌ریزی و تدبیر مناسب داشته باشیم. به همین منظور مصوباتی را امروز مدنظر داریم که درباره آنها بحث و گفت‌وگو خواهد شد. از جمله این موضوعات اقدامات پیشگیرانه فرهنگی است که قطعاً و لاجرم بدون همکاری باشگاه‌ها محقق نخواهد شد. همچنین باید به دنبال ارتقای خدمات و امکانات رفاهی ورزشگاه‌ها و اجرای برنامه‌های گوناگون برای تماشاگران پیش از مسابقات باشیم. وقتی تماشاگر با شرایط و امکانات مناسب وارد ورزشگاه می‌شود طبیعتاً آرامش بیشتری خواهد داشت و بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ژاپنی‌ها در برنامه‌‌ای که برای سال‌ها و ده‌های آتی فوتبال کشورشان ترسیم کرده‌اند به دنبال رسیدن مجموع هواداران‌شان به عدد 10 میلیون نفر هستند در حالی که همین امروز در کشور ما بیش از 50 میلیون فوتبالدوست داریم و این نشان‌دهنده میزان اهمیت و تأثیرگذاری ورزش فوتبال است. فراموش نکنیم که بر اساس آمار وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، در هنگام پخش بازی ایران و مراکش آمار کمترین میزان مصرف اینترنت در کشور به ثبت رسید. همچنین شادی مردم پس از پیروزی مقابل مراکش یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های فراگیر تاریخ کشور بود که اینها میزان اهمیت و تأثیرگذاری فوتبال را به خوبی نشان می‌دهد. ما باید برای استفاده هدفمند از این ظرفیت برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. باید بازی‌های لیگ با حضور پرشور تماشاگران و با امنیت و آرامش کامل برگزار شود و برنامه‌ریزی و تدابیر مناسبی داشته باشیم که مانع از بروز هر مشکلی شود.

در ادامه این نشست، بخش‌ها و ارگان‌های مرتبط و همچنین مدیران برخی از باشگاه‌ها و نمایندگان ادارات کل ورزش و جوانان دیدگاه‌های خود را درباره مشکلات و نواقص موجود همچنین طرح های پیشنهادی بیان کردند و مصوبات مورد نظر با اعلام دیدگاه‌های موافقان و مخالفان به تصویب رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *