عرضه ذخایر استراتژیک آمریکا در بازارهای جهانی؛ قیمت نفت خام آمریکا افزایش یافت

14:50 - 30 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۳۸۷
قیمت نفت خام آمریکا با عرضه ذخایر استراتژیک این کشور به دلیل تحریم‌های بعدی آمریکا علیه ایران افزایش یافت.
افزایش قیمت نفت خام آمریکا در روز تثبیت قیمت نفت در بازارهای جهانیبه گزارش گروه بین الملل ، قیمت نفت امروز سه شنبه در بازار‌های جهانی تقریبا ثابت ماند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که قیمت نفت خام آمریکا با عرضه ذخایر استراتژیک این کشور به دلیل تحریم‌های بعدی آمریکا علیه ایران افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غربی با ۳۰ سنت یا ۰.۴۵ درصد افزایش به ۶۶.۷۳ دلار رسید.

تجار اعلام کردند که چشم انداز شکاف بین عرضه و تقاضا در ماه‌های آینده در بازار آمریکا منجر به افزایش قیمت نفت شده است. موجودی ذخایر فرآورده‌های نفتی آمریکا از جمله سوخت دیزل و نفت کوره در این فصل از سال به پایین‌ترین میزان خود در ۴ سال گذشته رسید. این در حالی است که میزان تقاضای فصلی برای این فرآورده‌های نفتی در ماه‌های آینده به اوج خواهد رسید؛ چرا که مصرف سوخت دیزل برای تراکتور‌هایی که به برداشت محصول مشغول می‌شوند و مصرف نفت کوره برای گرمایش در فصل سرد سال که پیش رو است، افزایش خواهد یافت.

بازار‌های خارج از آمریکا نیز به تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در ماه نوامبر بخش نفت این کشور را هدف قرار خواهد داد، متمرکز شده‎اند.

نفت برنت امروز با ۹ سنت کاهش بشکه‌ای ۷۲.۱۲ دلار معامله شد.

واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی خود را برای تحویل در اول اکتبر تا ۳۰ نوامبر به بازار عرضه خواهد کرد. آزاد سازی این میزان نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف جبران کمبود احتمالی نفت در بازار پس از اجرای تحریم نفتی ایران در ماه نوامبر صورت می‌گیرد.

بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا نیز اعلام کرد، انتظار می‌رود به دلیل تحریم‌ها تولید نفت اوپک که ایران از اعضای مهم آن است، از ۳۲.۱ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۸ به ۳۱.۷ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *