بحران آب آشامیدنی در فرانسه؛ آب‎های آلوده‎ای که به سیستم آبرسانی سرازیر می‎شود

21:40 - 30 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۳۲۶
سفره‌های آب زیرزمینی یکی از روستا‌های شهر «یون» به شدت آلوده شده و ساکنان این روستا حدود ۲ سال است که از آب آشامیدنی محروم هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، رسانه‌های فرانسوی در گزارش‎هایی می‎گویند که سفره‌های آب زیرزمینی یکی از روستا‌های شهر «یون» در فرانسه به شدت آلوده شده و ساکنان این روستا حدود ۲ سال است که از آب آشامیدنی محروم هستند.

بحران آب آشامیدنی در یون فرانسه/شهری بدون آب آشامیدنی

به دلیل آلوده شدن آب‌های زیرزمینی این روستا به سموم کشاورزی، مقامات استفاده از آب لوله‌کشی را ممنوع اعلام کرده و ۸۴۰ ساکن این روستا حدود ۲ سال از آب آشامیدنی محروم هستند.

ساکنان این روستا می‌گویند که آب لوله‌کشی وجود دارد، اما استفاده از آن ممنوع است.

بحران آب آشامیدنی در یون فرانسه/شهری بدون آب آشامیدنی

بر اساس این گزارش تنها رستوران موجود در این روستا برای شست‎وشو و پخت غذا و همچنین نانوایی این روستا برای پخت نان از مقادیر زیادی آب معدنی استفاده می‌کنند.

بحران آب آشامیدنی در یون فرانسه/شهری بدون آب آشامیدنی

در روستای «سووین» که در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر اوکسر قرار دارد ماهانه ۲۵ هزار لیتر آب معدنی توزیع می‌شود، راه حلی که زندگی روزمره در این روستا را بغرنج کرده است.

بحران آب آشامیدنی در یون فرانسه/شهری بدون آب آشامیدنی

یکی از مسئولان این روستا در این باره می‌نویسد: اواخر سال ۲۰۱۶ ایمیلی از سوی مقامات بهداشتی منطقه دریافت کردیم که از ما درخواست کرده بود تا به دلیل وجود مواد سمی در آب از مصرف آن خودداری کنیم این ممنوعیت در ابتدا تنها برای افراد سالخورده و ضعیف اعلام شده بود، اما مدتی بعد برای تمامی ساکنان روستا مصرف آب لوله‌کشی ممنوع شد.

بر اساس اعلام مقامات محلی تحقیقات و آزمایش‌های انجام شده بر روی آب‌های زیرزمینی این روستا حکایت از وجود سموم مورد استفاده کشاورزان در ترکیب آب دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *