کشف ۷۰۰۰ تن کاغذ احتکار شده با ارز دولتی/ شناسایی ۵متهم /پلمب ۱۱ سوله و ۶ انبار

12:14 - 30 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۳۰۸
پیش از ظهر امروز و با حضور رییس پلیس تهران بزرگ ۱۱ سوله و شش انبار که بیش از ۷۰۰۰ تن کاغذ وارد شده با ارز دولتی و مواد شیمیایی پیش ساز ظروف یکبار مصرف در آن احتکار شده بود پلمب شد.

کشف ۷۰۰۰ تن کاغذ احتکار شده با ارز دولتی/ شناسایی ۵متهم /پلمب ۱۱ سوله و ۶ انبار

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، رئیس پلیس پایتخت از انبار‌ها و سوله‌های احتکار کالای مختلف ۱۱ سوله و شش انبار که مملو از کاغذ‌های موردنیاز بازار و نیز موادشیمیایی پیش ساز ظروف یکبار مصرف بود بازدید و دستور پلمپ آنها را صادر کرد .

سردار رحیمی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران  گفت: در این انبار‌ها بیش از ۷۰۰۰ تن انواع کاغذ که با ارز دولتی وارد شده، اما نه به بازار عرضه شده و نه اطلاعات آن به وزارت صمت و دستگاه‌های مربوطه ارائه شده است، کشف شد.

رحیمی با بیان اینکه ارزش این کاغذ‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: علاوه بر آن بیش از ۱۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی که برای ساخت ظروف یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در این انبار‌ها کشف شد که متاسفانه این اقلام نیز نه به شرکت‌ها ارائه شده بود و نه در بازار عرضه شده بود که اقدامات لازم در این زمینه نیز انجام شده و تمامی این انبار‌ها تا زمان تعیین تکلیف وضعیت اقلام داخل آن پلمب خواهند شد.

رحیمی همچنین از شناسایی و دستگیری پنج نفر در این زمینه خبر داد و گفت: در مورد انبار‌های کاغذ و مواد شیمیایی پنج نفر از افرادی که انبار متعلق به آن‌ها بود شناسایی شده‌اند و تحقیقات همکاران من در پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ  درباره مالکیت کالاهای احتکار شده همچنان ادامه دارد .

رئیس پلیس پایتخت گفت: این انبار‌ها پلمب شده و در اختیار دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت. همچنین بیش از ۱۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی که برای ساخت مواد پلاستیکی یکبار مصرف کاربرد دارد، در این انبار‌ها کشف شده است. 

سردار رحیمی افزود: کاغذ‌ها با ارز دولتی وارد شده و به بازار ارائه نشده است.

وی ادامه داد: پلیس در برخورد با احتکار کنندگان جدی است و کار را رها نخواهد کرد.

رئیس پلیس پایتخت با گله از اجرا نشدن قانون مربوط به سامانه یکپارچه انبار‌ها گفت: دستگاه‌های مسئول و نظارتی باید از گردش کالا در انبار‌ها طبق قانون مطلع باشند و نظارت دستی بر انبار‌ها کار را مشکل می‌کند.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *