رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معرفی فواید صندلی های ارگونومیک +عکس

19:40 - 29 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۱۳۹
صندلی های ارگونومیک با ورود خود به داخل خودرو تاثیر به سزایی در ارتقاء رفاه و راحتی راننده و سرنشینان داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، صندلی های معمولی خودرو معمولا در مسافت های طولانی و در ترافیک ها باعث خستگی و تحت فشار قرار گرفتن عضلات راننده و سرنشینان می شوند. بسیاری از مردم نیز تحت تاثیر خستگی و عدم راحتی، مخصوصا در پشت فرمان خیلی کم پیش می آید که میل به سفر با خودرو شخصی خود را داشته باشد و سفر با دیگر وسایل نقلیه عمومی را ترجیح می دهند. حال اما با ورود طراحی ارگونومیک به صندلی ها می توان گفت که خودروها دیگر همانند سابق در سفرهای طولانی و ترافیک ها، رانندگان و سرنشینان را تحت فشار نمی گذارند و آنها را خسته و دچار گرفتگی عضلات نمی کنند.

چند سالی می شود که تولیدکنندگان خودرو در صدد بر آمده اند تا اهمیت بیشتری به رفاه و آسودگی سرنشینان و راننده در داخل نشان داده و ارگونومیک سازی صندلی ها یکی از مهم ترین تمهیدات در این راستا به حساب می آید. ارگونومیک سازی بدین معناست که در طراحی صندلی خودروها به فرم بدن انسان و گودی و برآمدگی بدن توجه شود و در طراحی صندلی ها مبنا، راحتی و وارد شدن کمترین فشار به بدن افراد باشد.

معرفی فواید صندلی های ارگونومیک +عکس

ناسا، یکی از سازمان هایی است که در راستای ارگونومیک سازی صندلی خود کمک های شایانی به خودروسازان کرده است. این سازمان با تحقیق بر روی وضعیت بدن انسان در حالت خنثی و هنگام قرار گرفتن در شرایط بی‌وزنی، در نحوه طراحی صندلی نکات کلیدی ای را در دست طراحان قرار داده است.

صندلی های ارگونومیک ساخته شده اند تا در حین رانندگی راحتی را به ارمغان بیاورند و تجربه ای متفاوت از رانندگی را ارائه دهند. این صندلی ها کمک می کنند تا کاربر راحت تر باشد و در نتیجه در طول رانندگی و روزمرگی بهره وری بیشتری داشته باشد. جدای از عدم فشار بر ستون مهره ها و نداشتن تاثیرات منفی روی عضلات، کاهش استرس در بدن و افزایش تمرکز از بارز ترین فواید این صندلی ها به شمار می رود.

مهمترین بخش صندلی که ارگونومیک روی آن بیشتر معطوف است، پشتی صندلی است. پشتی صندلی از قفسه سینه، کمر و لگن حمایت کرده و با توزیع مساوی وزن کاربر، باعث کاهش نقاط فشار بر بخش‌های بدن می‌شود. نحوه طراحی پشتی صندلی و مکمل بودن آن با انحنای بدن، در زمان نشستن طولانی باعث افزایش گردش خون، راحتی بیشتر و خستگی کمتر می‌شود. همچنین طراحی این صندلی ها به نحوی است که هوا میان پشتی صندلی و کمر افراد جریان یابد و به کمک سیستم ها خنک کننده تعبیه شده در صندلی ( آپشنی که در خودروهای به روز وجود دارد) از عرق کردن سرنشینان و راننده جلوگیری می شود.

 

منبع: خودروکار

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *