رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

الزاماتی که عضو قضایی کمیسیون‌های تخصصی باید مورد توجه قرار دهد/ لزوم اصلاح مواد ٩٩ و ١٠٠ قانون شهرداری‌ها

16:14 - 29 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۱۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسماعیلی گفت: عضو قضایی باید مطالبه گر اجرای قانون از شهرداری و شورای شهر و نماد مقابله با قانون شکنی و قانون گریزی باشد.

الزاماتی که عضو قضایی کمیسیون‌های تخصصی باید مورد توجه قرار دهد/ لزوم اصلاح مواد ٩٩ و ١٠٠ قانون شهرداری‌هابه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در سومین نشست هم اندیشی تخصصی قضات دیوان عدالت اداری و دادگستری استان تهران با موضوع کمیسیون ماده صد قانون شهرداری‌ها، ضمن تبریک عید قربان با اشاره به شان و منزلتی که همگان برای قاضی و قضاوت قائل هستند، اظهار کرد: در نظام قضایی برگرفته از تعالیم اسلام ناب این شان و منزلت فردی و جایگاهی در مقایسه با سایر مکاتب حقوقی بسی رفیع‌تر است.

وی اشکال قانون در رابطه با تخلفات ساختمانی و ضرورت اصلاح مواد ٩٩ و ١٠٠ قانون شهرداری‌ها را مورد اشاره قرار داد.

اسماعیلی قانونمداری، عدالت محوری، بی طرفی در دعاوی و دفاع از حقوق عامه را به عنوان موجبات شان و منزلت قاضی برشمرد و به الزاماتی در این زمینه اشاره کرد و افزود: اولین الزام علم و اشراف به قانون و مقررات است و وقتی فردی به عنوان عضو قضایی در کمیسیون تخصصی انتخاب می‌شود، باید به قوانین آن حوزه تخصصی نیز اشراف پیدا کند.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: الزام دیگر رعایت قانون و مقررات در آرا و تصمیمات است؛ و باید آرای مستند و مستدل صادر کرد.

وی تصریح کرد: سومین الزام این است عضو قضایی در کمیسیون‌های تخصصی باید نقش محوری در رعایت قانون و مقررات نسبت به سایر اعضا ایفا کند.

رییس کل دادگستری تهران با تاکید بر آموزش نظری و عملی قانون و مقررات به سایر اعضای کمیسیون‌های تخصصی از سوی قاضی، بیان داشت: باید قانون و مقررات نقش آموزشی داشته باشد که اگر تحقق یافت موجبات آگاه سازی نسبت به قانون و وظایف قانونی فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: عضو قضایی باید مطالبه گر اجرای قانون از شهرداری و شورای شهر و نماد مقابله با قانون شکنی و قانون گریزی باشد.عضو قضایی باید عوامل شهرداری و شورای شهر را با خود در اجرای قانون و مقررات و در جهت حل مشکلات هماهنگ کند.

رییس کل دادگستری تهران در پایان به ارائه راهکار برای به حداقل رساندن اختلاف آرا و نظرات پرداخت.

انتهی پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *