رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آتش بازار مسکن را چه کسی شعله ور می‌کند

10:09 - 30 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۰۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
بازار مسکن در ماه‌های اخیر با نوسان قیمت روبرو بود و با تاثیرپذیری از بازار‌های موازی شاهد رشد ۵۰ درصدی قیمت مسکن نسبت به سال گذشته بودیم.
آتش بازار مسکن را چه کسی شعله ور می‌کند/ سکوت مسئولین در برابر رشد نجومی قیمت‌هابه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، تب و تاب رشد قیمت مسکن از دی ماه سال گذشته آغاز و تلاطم و نوسان‌هایی در نرخ مسکن مشاهده شد، به گونه ای که نگرانی خریداران مسکن در این بازه زمانی دو چندان شده و در این میان افزایش نرخ ارز موجب شد تا مالکان دندان طمع تیز کنند و شاهد افزایش ۴۰ تا ۵۰ برابری قیمت واحد‌های مسکن در تهران و نیز سایر شهر‌های بزرگ باشیم.

در این میان بسیاری از کارشناسان و مسئولین خبر از بازگشت آرامش به بازار در ماه‌های آتی می‌دهند و معتقدند بازار کشش افزایش قیمت بیش از این را ندارد و پیش بینی روند آرامی را برای متقاضیان مسکن دارند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در تیر ماه سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۶۹.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۷.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و در مدت فوق تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵۲.۶ هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به علاوه آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار نشان می‌دهد که در بهار سال جاری متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٦١٧٥٦ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٥٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷.۳۳ درصد افزایش داشته است.
 
آتش بازار مسکن را چه کسی شعله ور می‌کند/ سکوت و انفعال مسئولین در برابر رشد نجومی قیمت‌ها
 
براساس آخرین آمار نرخ فروش آپارتمان‌های نوسازدر مناطق مختلف تهران به شرح زیر است:
 


احمد
|
-
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
به نظرم عامل اصلی گرانی مسکن دلالان و بعضی از مشاورین املاک هستند. اگر فروشنده و خریدار با هم مستقیم صحبت کنند قیمت خیلی کمتر از اینهاست و هر دو از این امر رضایت پیدا می کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *