راه اندازی سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه‌های وابسته

15:16 - 29 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۰۷۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت جمع آوری اطلاعات ضروری فارغ التحصیلان رشته‌های پرستاری و وابسته مانند اتاق عمل، هوشبری و فوریت‌های پزشکی، از راه اندازی سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه‌های وابسته خبر داد.

راه اندازی سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه‌های وابسته

 به گزارش گروه جامعه ، احمد نجاتیان در نشست سراسری شورا‌های هماهنگی پرستاری کشور، از راه اندازی سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه‌های وابسته خبر داد و افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از پرستاران شاغل و کمبود نیروی پرستاری مورد نیاز در کشور وجود ندارد و این سامانه علاوه بر ثبت دقیق اطلاعات پرستاران و گروه‌های وابسته، منبع بسیار خوبی برای برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های آینده حوزه سلامت است.

وی تصریح کرد: سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه‌های وابسته تا مهرماه به صورت آزمایشی در چند دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود و از مهر تا بهمن ماه امسال، تمامی پرستاران در این سامانه ثبت نام می‌کنند.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: در این سامانه، اطلاعات جمعیت شناختی، مدرک تحصیلی، وضعیت اشتغال و بازنشستگی و سوابق بیمه و خدمت پرستاران به صورت خوداظهاری اخذ و سپس با سامانه‌های مختلف از جمله سامانه اطلاعات دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پرستاری، راستی آزمایی می‌شود.

نجاتیان  افزود: پرستاران پس از ثبت نام در سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه‌های وابسته، کد رهگیری دریافت می‌کنند و این سامانه، مبنای صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران خواهد بود.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *