آمادگی تیم حقوقی ایران برای پیگیری برجام در دادگاه لاهه/ گزارش پرونده‌های حقوقی بین ایران و آمریکا به کمیته حقوق بشر مجلس ارسال می‌شود/ روز گذشته جلسه معناداری برگزار شد

13:01 - 29 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۶۰۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تیم دولت اعم از دفتر حقوقی وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری با آمادگی حقوقی از لحاظ ادله واسناد وشواهد پیرو موضوع برجام در دادگاه لاهه حاضر می‌شوند.
آمادگی تیم حقوقی ایران برای پیگیری برجام در دادگاه لاهه/ گزارش پرونده‌های حقوقی بین ایران و آمریکا به کمیته حقوق بشر مجلس ارسال می‌شود/ روز گذشته جلسه معناداری برگزار شدحشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، گفت: روز گذشته -  ۲۸ مرداد - جلسه معناداری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با عنوان «پیگیری حقوقی پرونده‌های بین ایران و آمریکا» برگزار شد.

وی افزود: عمدتا ما سه پرونده حقوقی بزرگ بین ایران و آمریکا متشکل از پرونده‌های «دفاعی»، «سرقت دو میلیارد دلاری» و «برجام» داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: در رابطه با پرونده‌های دفاعی یکسری غرامت‌ها به ایران پرداخت شده است و درباره پرونده برجام هم باید گفت که قرار است ۶ الی ۷ شهریور جلسه استماع این پرونده در دادگاه لاهه برگزار شود.

وی با بیان اینکه تیم دولت اعم از دفتر حقوقی وزرات امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری با آمادگی حقوقی از لحاظ ادله واسناد و شواهد در لاهه حاضر خواهند شد گفت: امیدواریم در این رابطه به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم چرا که ما معتقدیم این موضوع به یک چالش حقوقی تبدیل شده است وامیدواریم بتوانیم دراین چالش حقوقی از منافع کشور دفاع کنیم.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: اخیرا اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس مقرر کرده‌اند که هر سه ماه یکبار گزارش پیگیری‌های حقوقی پرونده‌های بین ایران وآمریکا به کمیته حقوق بشر این کمیسیون ارسال شود و مسئولین ذیربط در این رابطه عهده دار وظیفه شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *