رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همکاری وزارت دفاع با ۱۰ کشور منطقه‌ای و قدرت‌های جهانی

11:43 - 29 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۵۹۸۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: مولفه‌های گوناگون ملی از جمله قدرت دفاعی توانسته است قدرت بازدارندگی را در سطحی فراتر از جریانات مداخله‌گر در منطقه قرار دهد به حدی که علاوه بر افزایش قدرت سخت و نرم در منطقه، وزارت دفاع با ۱۰ کشور منطقه‌ای و قدرت‌های مطرح جهانی توانسته همکاری‌ها و دیپلماسی دفاعی خود را ارتقاء بخشد.
همکاری وزارت دفاع با ۱۰ کشور منطقه‌ای و قدرت‌های جهانیبه گزارش گروه سیاسی ، سردار «رضا طلایی‌نیک» در حاشیه نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و برخی مقامات نظامی بلندپایه کشورمان برگزار شد، گفت: ۳۱ مرداد که سالروز تصویب قانون تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است، روز صنعت دفاعی کشور نامگذاری شده و به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در سطح وزارت دفاع و کشور برگزار می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: به مناسبت روز صنعت دفاعی کشور، وزیر دفاع با هماهنگی به عمل آمده با رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی مجلس شرکت کرده و گزارشی از حوزه‌های مختلف عملکردی وزارت دفاع به ویژه پیشرفت‌های صنایع دفاعی کشور و آخرین دستاورد‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری توأم با میزان دستیابی به حوزه‌های تولیدی و صنعتی به نمایندگان ارائه داد.

وی تاکید کرد: در جلسه غیرعلنی امروز ۶ حوزه مورد بحث قرار گرفت که پشتیبانی از توان دفاعی نیرو‌های مسلح که از وظایف قانونی وزارت دفاع است، گزارش مبسوطی از سوی وزیر دفاع به اطلاع نمایندگان رسید. همچنین مشارکت وزارت دفاع در پروژه‌های غیرنظامی و اقتصاد مقاومتی، عملکرد یک سال گذشته وزارت دفاع در خدمات رفاهی و معیشتی کارکنان و بازنشستگان لشکری، حوزه مهندسی دفاعی و حوزه حقوق دفاعی و تعامل با مجلس از مواردی بود که در جلسه غیرعلنی امروز مجلس به آن پرداخته شد.

طلایی نیک با اشاره به اینکه پس از گزارش مبسوط وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس هم ارزیابی خود را از حوزه دفاعی و عملکردی وزارت دفاع به اطلاع نمایندگان رساند، گفت: در جلسه امروز نمایندگان ملت در جریان آخرین دستاورد‌های صنعتی کشور قرار گرفتند. در این گزارش تأکید شد با توجه به شرایط منطقه‌ای و جهان و اینکه ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم باید آثار و تحولات پیچ تاریخی را در جهان پایش کرد.

وی با بیان اینکه در منطقه پیرامونی ایران تحولات مرتبط با پیچ تاریخی جهان در خصوص حوزه دفاعی با دقت باید مورد پایش بخش دفاعی کشور قرار گیرد، افزود: روند تحولات منطقه در سال‌های اخیر به گونه‌ای است که رقابت‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و مداخلات قدرت‌های فرامنطقه‌ای افزایش پیدا کرده است و به همین نسبت نیرو‌های مسلح و مجموعه دفاعی کشور توانسته‌اند با ارتقای قدرت دفاعی به مولفه‌های قوی‌تری از بازدارندگی نائل شوند به گونه‌ای که با وجود ایران هراسی، ما شاهد تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیستیم و علت اصلی این موضوع یعنی قدرت دفاعی و بازدارندگی افزایش پیدا کرده است.

طلایی نیک تأکید کرد: مولفه‌های گوناگون ملی از جمله قدرت دفاعی توانسته است قدرت بازدارندگی را در سطحی فراتر از جریانات مداخله‌گر در منطقه قرار دهد به حدی که علاوه بر افزایش قدرت سخت و نرم در منطقه، وزارت دفاع با ۱۰ کشور منطقه‌ای و قدرت‌های مطرح جهانی توانسته همکاری‌ها و دیپلماسی دفاعی خود را ارتقاء بخشد.

آنطور که خانه ملت نقل کرده، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه اولویت وزارت دفاع ارتقاء دیپلماسی‌های دفاعی با کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های اسلامی است، تصریح کرد: خوشبختانه یک روند رو به رشدی را در تحکیم مناسبات و همکاری‌های نظامی و دفاعی با این کشور‌ها داریم البته در نشست امروز گزارشی از پیشرفت‌های صورت گرفته از ظرفیت‌های علمی، تحقیقی و دستیابی به فناوری‌های ملی در حوزه دفاعی به نمایندگان ارائه شد ضمن اینکه در حوزه افزایش بودجه صنعت دفاعی کشور نیز اقداماتی صورت گرفته است.
 
تکمیل می‌شود


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *