رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"اسلام آباد" در تحریم علیه تهران تحت فشار آمریکا قرار نگیرد

16:31 - 29 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۵۸۵۴
روزنامه پرتیراژ «نیشن» پاکستان در خصوص تحریم های آمریکا علیه ایران نوشت: اسلام آباد، به جای تحت فشار قرار گرفتن از سوی آمریکا، ابتدا منافع و اولویت های خود را در موضوعات بین الملل مورد توجه قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، در سرمقاله روزنامه پرتیراژ «نیشن» پاکستان آمده است: وزارتخانه های مربوطه پاکستان باید این تحریمها را با در نظر داشتن روابط منطقه ای و بین المللی و رویکرد متعادل و متوازن بررسی کنند.

در ادامه این سرمقاله با بیان اینکه پاکستان در خصوص واردات تولیدات نفتی و تامین نیازهای انرژی خود به تهران نیاز دارد، آمده است: دو کشور همسایه ایران و پاکستان، روابط فرهنگی و تاریخی همزمان با مرز مشترک دارند و اخیرا نیز دو کشور پس از مدت طولانی شاهد آب شدن یخ روابط دوجانبه بوده اند.

در سرمقاله روزنامه 'نیشن' پاکستان آمده است: پیشرفت های مثبت در روابط پاکستان و ایران نباید به هدر برود و دولت آینده نیز باید در نظر داشتن تحریم های اخیر آمریکا، برخورد و دیدگاه مدبرانه ای در نظر بگیرد.
این سرمقاله می افزاید: سیاستگذاران دولت جدید پاکستان در خصوص تجارت با ایران (در نظر داشتن تحریم های اخیر آمریکا) بر دیپلماسی با آمریکا تکیه کنند و دولت جدید پاکستان نیز باید برای کاهش تنش های بین ایران و آمریکا گفت و گو کند.

بخش دیگری از این سرمقاله با بیان اینکه 'عمران خان' نخست وزیر جدید پاکستان در نخستین سخنرانی پیروزی گفته بود که پاکستان و واشنگتن روابط خوبی خواهند داشت، می افزاید: شعار پاکستان جدید نیز سیاست جدیدی با رعایت اصول احترام متقابل خواهد بود.

این سرمقاله همچنین می افزاید: احتمالا روسیه و چین نیز در زمان تحریم، برای کمک به ایران اقدام می کنند و تحریم های آمریکایی برای انزوای ایران و پاکستان راه به جایی نخواهد برد.

در پایان این سرمقاله آمده است: پاکستان باید در میان بحران های متعدد منطقه ای، سیاست گفت و گو را در پیش گرفته و کشورهای برادر و اسلامی' ایران و عربستان' را نیز به همدیگر نزدیک کند.

به نظر می‌رسد که عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان، بیش از سایر رهبران این کشور به دنبال تنش‌زدایی از روابط تهران و ریاض است
مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان که اخیرا برای تبریک پیروزی 'عمران احمد خان نیازی' نخست وزیر جدید پاکستان به محل اقامت وی رفته بود، 'عمران خان'گفت که اسلام آباد مایل است بین ایران و عربستان نقش سازنده ایفا کند.

مقامات رسمی در پاکستان، همواره بر دوستی با عربستان تاکید می‌کنند، اما داشتن روابط حسنه با ایران را نیز فراموش نمی‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *