رایزنی وزرای خارجه ایران و کویت درباره همکاری‌های متمرکز در منطقه خلیج فارس

21:04 - 02 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۴۵۰۱
وزیران امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای کویتی خود در نیویورک درباره روابط دو جانبه، همکاری‌ها در منطقه خلیج فارس و توسعه مناسبات همسایگان با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم رایزنی و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با شیخ احمد ناصر الصباح وزیرخارجه کویت ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت های انجام شده در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور برادر و همسایه کویت تاکید کرد: سیاست ایران با همسایگان از جمله در حوزه خلیج فارس بر همکاری كامل متمرکز است.

وی در بخش دیگری از این ملاقات آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم ها را تبیین کرد.

شیخ احمد ناصر الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این ملاقات بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

شیخ احمد الصباح با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به کویت و گفتگو در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفتگوی منطقه ای تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *