حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن برای بنزین

4:00 - 26 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۴۸۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
بنزین و برخی از فرآورده‌های نفتی در تابستان امسال حاشیه‌های مختلفی را به خود دید تا جایی که تاثیر خود را در بازار این حوزه گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بنزین و برخی از فرآورده‌های نفتی در تابستان امسال حاشیه‌های مختلفی را به خود دیدند تا جایی که این حاشیه‌ها در برخی اوقات بر اصل ماجرا غلبه کرد و کانون توجه افراد را در دست گرفت.
 
زمزمه‌هایی که دومینو وار به گوش رسید و تاثیر خود را در بازار این صنف گذاشت تاجایی که شاهد بودیم در برخی ایام شرایط پمپ بنزین‌ها از حالت عادی خارج و نگرانی‌هایی برای برخی افراد ایجاد شد.
 
صحبت‌ها از ابتدا در خصوص احتمال سهمیه بندی بنزین آغاز شد، که این احتمال با تعویض و نصب تجهیزات جدید در جایگاه‌ها قوت گرفت، به دنبال این روند زمزمه‌های در خصوص افزایش قیمت بنزین به گوش رسید، در کمتر از یک ماه صحبت از کمبود بنزین و بنزین سوپر در برخی شهر‌ها شنیده شد و در جدیدترین آن صحبت از خرید و فروش کارت سوخت در پمپ بنزین‌ها گزارش شد.
 
این شایعات واکنش‌هایی را به دنبال داشت و مسئولین مربوطه بار‌ها اعلام کردند که کمبودی از لحاظ بنزین در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد و تنها در بخش بنزین سوپر با محدودیت‌هایی همراه هستیم که این موضوع نیز تا پایان مرداد ماه مرتفع خواهد شد.
 
همچنین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با رد هر گونه سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین گفت: پیش از هر گونه تصمیم گیری در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
 
به علاوه از تمام افراد تقاضا شده بود از هر گونه ذخیره سازی بنزین در منازل یا سایر محیط‌های بسته جلوگیری کنند، زیرا این اقدام تنها سبب بر هم زدن امنیت جان و مال آن‌ها خواهد شد.
 
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص خرید و فروش کارت سوخت با تاکید بر غیرقانونی بودن این موضوع و برخورد با متخلفان گفت: کارت‌های هوشمند سوخت فاقد تاریخ انقضا و برای همیشه قابل استفاده است و ضمنا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هیچ برنامه‌ای برای تعویض و جایگزینی کارت‌های هوشمند سوخت ندارد.
 
گفتنی است در صورتی که تعداد غیر متعارف کارت سوخت توسط اشخاص حمل شود قابل پیگرد قانونی از سوی سازمان‌های ذیصلاح است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *