913 فقره پرونده قاچاق سوخت در تعزیرات حکومتی استان یزد رسیدگی شد

12:19 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۸۱۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دراداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد به 913 پرونده قاچاق سوخت به مبلغ 511 میلیارد ریال رسیدگی شده است.

خبرگزاری میزان - سید محمد مهدی مهاجریان مقدم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد به 913 پرونده قاچاق سوخت رسیدگی کرده که نسبت به مشابه سال گذشته 820 مورد افزایش داشته است.

وی افزود: قاچاق به عنوان یک پدیده نامطلوب اقتصادی و معضل ملی، ابعاد مختلفی به خود گرفته و در این میان قاچاق فرآورده‌های نفتی، پیامدهای آشکار و پنهان فراوانی را در جامعه به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یزد، گفت: بالا رفتن قیمت ارز، منافعی کلانی را در اثر تفاوت قیمت تمام شده سوخت در داخل کشور و قیمت فروش آن در خارج از کشورعاید قاچاقچیان کرده و این موضوع تبعات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

مهاجریان مقدم ایجاد فرصت های شغلی در مناطق مرزی را به عنوان یک راهکار موثر در مقابله با این پدیده شوم بیان کرد و افزود: مدیریت کارآمد و هماهنگی دستگاه‌های متولی، از دیگر مولفه‌های اثرگذاردر مبازره با قاچاق سوخت است که باید در رابطه با آن اقدام سریع انجام شود.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد، گفت: متهمان این پرونده‌ها علاوه بر ضبط این سوخت های مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به بیش از 511 میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *