کی‌روش: از اسکوچیچ ممنونم؛ خداراشکر با انگلیس بازی می‌کنیم/ به غیر از نکونام گزینه دیگری ندارم

11:30 - 24 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۵۴۹۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال ایران گفت: به عنوان یک مربی حرفه ای از مراتب پیشرفت همه تیم‌ها حاضر در جام جهانی اطلاع دارم، تمام تیم‌ها در حال رشد هستند.

خبرگزاری میزان - کارلوس کی‌روش درباره دومین روز از تمرین تیم ملی فوتبال اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*امروز روز دوم از اردوی تیم ملی از اردوی کوتاه مدت در ایران است. به دلیل مسائل لجستیکی و گرمی هوا محل تمرین تیم ملی را تغییر دادیم که از همه شما برای این اتفاق خیلی عذر خواهی می‌کنم. این اتفاق قطعاً شما را با مشکلاتی مواجه کرد، اما خیلی ممنونم باز هم تشریف آوردید تا به سوالات شما پاسخگو باشم.

*امیدوارم اسامی تیم ملی را پس از تمرین امروز اعلام کنم. عملکرد تمام بازیکنانی که چه در خارج ایران و چه در اردوی تیم ملی هستند را به دقت از نزدیک بررسی می کنیم. فردا لیست نهایی بازیکنانی که در اردوی اتریش حضور خواهند داشت را اعلام می‌کنیم. این اولین قدم ما برای برنامه پیش رو برای جام جهانی خواهد بود.

*تلاش می‌کنیم هر آنچه که از دستمان بر می آید را انجام دهیم. در تمامی دپارتمان‌ها درون زمین و خارج از زمین ولی امروز نمی توانم بدون اشاره به 2 موضوع صحبت هایم را به پایان برسانم. مطلب اول می خواستم مراتب تشکر را از طرف خودم و کادرم به خاطر این فرصت مجدد که به ما داده شد، دوباره در خدمت تیم ملی باشم و با هم به رویای هواداران فوتبال ایران برسیم.

*به هیچ عنوان این نگاه را ندارم که این پاداشی از گذشته یا مطلبی ساده به دست من آمده باشد. نگاهم اینگونه است که این یک مسئولیت بزرگ روی دوش من است. با نگاهی سراسر حضور این مطلب را عرض می‌کنم که متعهد به اهداف‌مان در آینده باشیم و کاملا متعهد بر مسئولیت‌هایی که بر دوش ما است. مخصوصاً با دیدگاهی مهم به این مسئله نگاه می کنیم، مسئله اصلی ما این است که در خدمت هواداران فوتبال باشیم تا باعث شادی آن‌ها شویم.

*مراتب احترام و تشکر خودم را به بازیکنانی که به ما کمک کردند تا امروز در این مسیر یعنی جام جهانی باشیم را اعلام می کنم. مراتب تشکر خودم را به اسکوچیچ و دستیارانش که به این دستاورد رسیدند اعلام می‌کنم. امروز مسئولیت ما این است که شرایط را تغییر بدهیم، پیشرفت کنیم و همیشه رو به جلو حرکت کنیم.

*برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر برنامه بسیار خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته‌ام که بعد از تأیید فدراسیون فوتبال، به رسانه‌ها و عموم مردم هم اعلام خواهد شد.

*مطمئنا به عنوان یک مربی حرفه ای از مراتب پیشرفت همه تیم‌ها حاضر در جام جهانی اطلاع دارم. تمام تیم‌ها در حال رشد هستند. لیگ برتر انگلستان در دو مطلب خلاصه شده است؛ کیفیت بالا و پیشرفت تیم‌ها. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم به آمادگی لازم برای رویارویی با همگروه های خود برسیم.

«یکی از رسانه‌های انگلیسی پس از هم‌گروهی با ایران، از این مسئله ابراز خوشحالی کرده بود. چه جوابی به آنها دارید؟»، کی‌روش در واکنش به طرح این سؤال تصریح کرد: البته این را بگویم، این صحبتی که انجام دادند همان احساسی است که من نسبت به آنها دارم. خدا را شکر که قرار است با انگلیس بازی کنیم. ما دوست داریم مقابل بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر اروپاست و ایران هم یکی از بهترین تیم‌های آسیا. به همین دلیل هم است که اینجا حضور داریم، چون تیم خوبی هستیم.

*تکلیف حضور جواد نکونام در تیم ملی و گزینه‌های دیگری برای حضور در کادرفنی؟ مسائل زیادی است که روی آنها کار می‌کنیم؛ نه تنها در مورد کادر، بلکه درباره تجهیزات، امکانات، برنامه‌های پیش رو و بازیکنان در حال برنامه‌ریزی هستیم. من انتخاب اول، دوم و سوم ندارم؛ من انتخاب دارم، انتخاب‌های مختلف. همانطور که این مطلب مطرح شد انتخاب من جواد نکونام است و گزینه دیگری هم ندارم. البته به صورت شفاف باید بگویم که نکونام در حال حاضر سرمربی یک باشگاه است و یک مسئولیت سنگین روی دوشش. در آخر باید اتفاقی بیفتد که به نفع هر دو طرف باشد. در حال کار کردن روی این مسئله هستیم. هنوز هیچ چیز هنوز قطعی نیست، ولی اعتقاد بالایی دارم که ما بهترین راهکار را برای هر دو طرف پیدا می‌کنیم.

*دیدارهای دوستانه ایران مقابل اروگوئه، سنگال و روسیه؟ بازی سنگال و اروگوئه قطعی شده است و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. دو تیمی که من آنها را خوب می‌شناسم، چون در چند ماه گذشته تیم‌هایم دو بار با سنگال و اروگوئه بازی کرده‌اند. این‌ بازی‌ها قطعی شده است و نمی‌توانیم در مورد آنها صحبت خاصی کنیم. درباره دعوتی که از سوی روسیه ارائه شده در حال مرور و بررسی این پیشنهاد هستیم تا زمانی که برنامه‌ها کاملاً بررسی نشود، من نمی‌توانم چیزی را مطرح کنم. باید اینگونه به مطلب نگاه کنیم، ما نمی‌توانیم یک بازی را قطعی و بعد برنامه‌ریزی کنیم. ما باید اول یک برنامه‌ریزی و پلن کامل داشته باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: کارلوس کی‌روش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *