رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مصرف مشروبات الکلی یک جوان 21 ساله را به قاتل تبدیل کرد

17:13 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۴۹۳۷
جوان ۲۱ ساله پس از مصرف مشروبات الکلی دوست خود را به قتل رساند.

خبرگزاری میزان - در جریان یک نزاع دسته جمعی در شهرستان چهار‌باغِ استان البرز، یک جوان ۲۱ ساله به قتل رسید.

متهم این پرونده که ۲۱ سال سن داشت، درباره چگونگی وقوع قتل، گفت: دوره خدمتم در حال تمام شدن بود و قرار بود با فامیلمان در کارگاه مبل‌سازی مشغول کار شویم. تمام تمرکزم این بود که هرطور شده دوره خدمتم را تمام کنم. وقتی مادرم سرکار می‌رفت و دست‌هایش را می‌دیدم، با خودم می‌گفتم که باید هرطور شده به زندگی‌ام متمرکز شوم.

از آنجایی که این متهم به دلیل درگیری‌های هم‌خدمتی‌اش دچار ضرب و جرح شده بود، پنج روز مرخصی به او تعلق گرفت و جریان پرونده را این‌گونه ادامه داد: بعد از مرخصی‌ام تقریباً چند روز دیگر دوره خدمتم تمام می‌شد. از آنجایی که مادرم نذری پخته بود، تصمیم گرفتم که غذایی هم برای دوستم ببرم.

وی ادامه داد: مغازه دوستم رفتم و او هم مشروبات الکلی آورد تا مصرف کنیم. قبلاً هم مشروب الکلی مصرف می‌کردم و مادرم هم در جریان این موضوع بود. بعد از حدود یک ساعت یکی از رفقای دوستم پیشنهاد داد که به باغ برویم و ما هم به آنجا رفتیم. بعد از مدتی که در آنجا بودم، تصمیم گرفتم که لایو بگیرم. در این حین، یکی دیگر از رفقایم که در این جمع نبود، در لایو‌م آمد و شروع به فحاشی کرد.

این متهم با بیان اینکه بلافاصله بعد از فحاشی‌های این فرد (مقتول) لایو را قطع کردم و دیدم که به شماره‌ام تماس گرفته، ادامه داد: جواب تلفنم را ندادم تا اینکه دیدم بعد از چند دقیقه شماره غریبه‌ای با من تماس می‌گیرد. بعد از پاسخگویی متوجه شدم که این رفیقم هست که فحاشی می‌کند و قرار شد به سراغش بروم تا ببینم موضوع از چه قرار است.

بیشتربخوانید

همدست زورگیر اتوبان نیایش دستگیر شد

وی افزود: به همراه یکی از دوستان سوار موتور شدیم و نزدیک مغازه لوازم خانگی دایی‌ام پیاده شدم و چاقو

برداشتم و سراسیمه مغازه را ترک کردم. مست بودم و در حال خودم نبودم. با وجود اینکه با موتور دوستم به مغازه آمده بودم، موقع برگشت او و موتورش را ندیدم. یک لحظه فراموش کردم که برای چه آمده‌ام تا اینکه دیدم این فرد دوباره با من تماس می‌گیرد و فحاشی می‌کند.

این متهم با بیان اینکه در حین مسیر با یکی دیگر از رفقایم رو‌به‌رو شدم و جریان را برای او تعریف کردم، توضیح داد: داخل پارک رسیدیم و من مستقیم به داخل پارک رفتم تا او را پیدا کنم. یک‌دفعه دیدم که او به من فحاشی می‌کند و قمه‌ای به دست دارد. این فرد با قمه سعی می‌کرد که به صورتم بزند و مدام فحاشی می‌کرد.

وی اضافه کرد: سعی کردم قمه را از دستش بگیرم که قمه به دست و بازویم برخورد کرد. من هم چاقو را از جیبم درآوردم و به سمت دستش پرتاب می‌کردم. در حال نزاع بودیم، که دوستانم آمدند. همینکه آن‌ها حدود سه نفر شدند، این فرد فرار کرد. من هم دنبالش دویدم تا اینکه نتوانستم به دویدنم ادامه بدهم و او هم در حین دویدن به زمین خورد. در نهایت سرباز نیروی انتظامی به داخل پارک آمد و من هم بلافاصله از محل فرار کردم.

متهم پرونده در پاسخ به این سوال که آیا تا آن لحظه اتفاقی برای مقتول نیفتاده بود، گفت: بله، اتفاقی نیفتاده بود.

سرهنگ مهدی حاج‌حمدی درباره جزئیات این پرونده گفت: گردن مقتول ضربه کاری را خورده بود اما متوجه نشده بود. اینکه متهم می‌گوید فرار کردم و هیچ اتفاقی نیفتاد، خیر این‌گونه نیست.

رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز اظهار کرد: چاقویی که در دست متهم بوده، خونی بوده و ثابت هم شده که با ضربه چاقو مقتول به قتل رسیده است. با توجه به انجام تحقیقات لازم مشخص شد خونی که بر روی چاقو بوده، خون مقتول است. بنابراین ضربه کاری به گردن و شاهرگ مقتول خورده است.

سرهنگ حاج‌حمدی با بیان اینکه شاهدین شهادت دادند که مقتول با ضربه‌های متهم به قتل رسیده است، ادامه داد: در این پرونده هشت نفر شهود داشتیم. شهودی که هم از رفقای متهم پرونده بودند و هم از افرادی بودند که بی‌طرف در پارک ناظر بر درگیری بودند. باوجود اینکه مقتول بعد از اصابت چاقو به گردنش در حال دویدن بوده، اما این دویدن به معنای سالم بودنش نبوده است. چرا که بعد از خون‌ریزی به زمین میفتد و بی‌رمق می‌شود.

رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز در پاسخ به این سوال که آیا متهم سابقه‌ای هم داشته یا خیر؟ گفت: متهم هیچ سابقه‌ای ندارند. حتی سیگار و موادمخدر هم مصرف نمی‌کنند. بنابراین انگیزه قتل درگیری ناشی از قدرت‌نمایی بود. مصرف مشروبات الکلی هم در واقعه قتل بی‌تاثیر نبوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: قتل اراذل و اوباش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *