صدور ۱۱۴۸ اخطاریه زیست محیطی به واحد‌های آلاینده / ۲۲ واحد متخلف پلمپ شد

11:14 - 23 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۴۳۰۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش واحد‌های صنعتی استان در چهار ماهه نخست امسال بیش از هزار اخطاریه قانونی به واحد‌های آلاینده ابلاغ گردید از پیگیری پرونده‌های قضایی واحد‌های متخلف تا پلمب این واحد‌ها خبر داد.

به گزارش گروه جامعه به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، کیومرث کلانتری در این خصوص گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۱۱۴۸ واحد صنعتی و کارگاهی دراستان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند.


وی ادامه داد: صدور و ابلاغ این اخطاریه‌ها به واحد‌های متخلف بر اساس حدود ۴۴۰ مورد شکایات واصله وگزارشات مردمی و نیز بیش از ۳۵۰۰ مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان صورت گرفته است.


کلانتری همچنین با اشاره به اینکه کلیه واحد‌های صنعتی موظف به رعایت استاندارد‌های محیط زیست هستند، افزود: همچنین در چهارماهه نخست امسال ۲۲ واحد صنعتی، کارگاهی و صنفی نیز که علیرغم تذکرات و اخطار‌های قبلی متاسفانه اقدامی در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت صورت نداده بودند، پس از طی مراحل قانونی پلمپ شدند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: این واحد‌ها بیشتر با آلودگی آب، خاک و هوا، موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان را ایجاد کرده بودند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحد‌های آلاینده و متخلف برخورد قانونی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *