بی‌بی سی فرمانده جنگ رسانه‌ای علیه ایران است/سربازان ملکه از خودشان ترسیدند! / آش شور بی بی سی صدای مردم انگلیس را هم در آورد!

15:58 - 23 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۴۲۷۶
اقدامات ضد ایرانی بی بی سی فارسی و تلاش این شبکه برای فرماندهی ستاد عملیات روانی علیه ایران با واکنش‌های بسیاری روبرو شده و اعتراضات به اقدامات خصمانه رسانه دولتی انگلیس فراگیر شده است.

بی بی سی فارسیبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، پیگیری خط آشوب و ایجاد زمینه اقدامات تروریستی علیه ملت ایران»؛ این از اولویت‌های ۱۰ سال فعالیت بی بی سی فارسی بوده و گزاره‌ای است که صدها شاهد مثال برای آن وجود دارد.

در میان بازوان رسانه‌ای ستاد مشترک عملیات روانی براندازی نظام جمهوری اسلامی، دستگاه تبلیغاتی – امنیتی دولت انگلیس یعنی «بی بی سی فارسی» ماموریت ویژه‌ای برعهده دارد. شبه رسانه‌ای که بخش تصویری آن در طول ۱۰ سالی که از تاسیس‌اش می‌گذرد به مرکز ثقل دروغ‌پردازی هدفمند علیه نظام و مردم ایران و محفلی برای تبلیغ عناصر تروریستی شناسنامه‌دار نظیر سرکردگان منافقین و امثال عبدالمالک ریگی تبدیل شده است.

سرکردگان «بی بی سی فارسی» دیگر هیچگونه ابایی از بیان آشکار و صریح نقش‌آفرینی خود در پروژه ضدایرانی جدید ندارند. آن‌ها با بسته‌های خبری که بر روی خروجی تلویزیون، سایت و کانال تلگرامی خود قرار می‌دهند، صریحا این پیام را به مخاطبان القاء می‌کنند که در پیشانی ستاد عملیات روانی علیه ملت ایران هستند.

این در حالیست که آنها، پیش‌تر از شگرد «القایِ بیطرفی» بهره می‌جستند و اغراض خود را در لفافه ارائه می‌کردند، اما این‌روز‌ها به طمع ارتقاء درجه در نزد کانون‌های متمول مرتبط با مثلث آمریکایی – صهیونیستی - سعودی، عنان از کف داده‌اند و از رعایت و اتخاذ شگرد‌های سابق خود عدول کرده‌اند و صریحا و بدون پرده تمایلات ضدایرانی خود را بروز و ظهور می‌دهند تا بتوانند پروژه ایجاد آشوب و اغتشاش‌آفرینی در ایران را عملیاتی کنند. پروژه‌‎ای که در دو مقطع در جریان فتنه ۸۸ و فتنه دی‌ماه ۹۶ ناکام ماند و اگر چه آسیب‌هایی را به مردم ایران وارد آورد، اما نتوانست توطئه‌گران علیه ملت ایران را به هدف غایی و شوم خود برساند. به هر ترتیب بی‌بی‌سی فارسی این روزها علنا به ترویج خشونت و تروریسم مبادرت می‌ورزد تا اهداف شکست خورده سابق محوله به خود را محقق سازد.

از اینرو اقدامات ضد ایرانی بی بی سی فارسی و تلاش این شبکه برای فرماندهی ستاد عملیات روانی علیه ایران با واکنش‌های بسیاری روبرو شده و اعتراضات به اقدامات خصمانه رسانه دولتی انگلیس علیه مردم ایران فراگیر شده است.

بی بی سی فارسی

چهارشنبه هفته پیش بود که گزارشی مفصل با عنوان "بی‌بی‌سی مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران" در خبرگزاری قوه قضائیه منتشر شد.

در این گزارش ضمن معرفی اعضای باند مافیایی بی‌بی‌سی که امنیت مردم ایران را نشانه گرفته‌اند، به اعضای مافیای رسانه‌ای ضد ایرانی هشدار داده بود که "باید پاسخگو باشد"

در بخشی از این گزارش آمده بود: "بدون تردید باند مافیایی وابسته به ستاد مشترک عملیات روانی براندازی نظام جمهوری اسلامی که مستقیما مردم ایران و امنیت آن‌ها را نشانه گرفته‌اند، آزاد نیستند که هر اقدام ضدامنیتی را علیه مردم ایران انجام دهند و اعضا و همکاران این باند که بخشی از آن‌ها در دستگاه تبلیغاتی – امنیتی بی بی سی فارسی گرد آمده‌اند و حتی همکاران داخلی آن‌ها که همان خط را دنبال می‌کنند، باید پاسخگوی اعمال خود علیه مردم ایران باشند و قطعا روزی در پیشگاه ملت ایران رسوا خواهند شد و دست عدالت خداوند در مورد این افراد از آستین مردم ایران بیرون خواهد آمد و به سزای اعمالشان خواهند رسید."{ برای خواندن متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید}

بی بی سی فارسی

انتشار این گزارش بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت، افشاگری های مدیر خبر بی بی سی را مجبور کرد تا به استودیو بیاید و به این گزارش واکنش نشان دهد؛ عجیب اینکه او در مورد نکاتی که در این گزارش نوشته شده بود اظهار نظر نکرد و ترجیح داد با دستپاچگی تنها به این بیان جمله که "تهدید‌ها را بسیار جدی می‌گیریم." بسنده کند و وارد ماهیت این گزارش افشاگرانه نشود.

بیشتر: دستپاچگی مدیر بی بی سی از افشاگری خبرگزاری قوه قضائیه

بعد از این اظهار نظر همراه با دستپاچگی، میزان خبر داد که در روزهای آینده بخش‌های بعدی این گزارش‌ را با محوریت ماهیت اصلی فعالیت خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی منتشر خواهد کرد.{ تا لحظه تنظیم این خبر بخش دوم این گزارش نیز منتشر شده که می توانید در اینجا بخوانید}

روزنامه جوان: چرا بی بی سی از «میزان» عصبانی شد؟

کبری آسوپار در یادداشتی در روزنامه جوان با اشاره به عصبانیت مدیران بی بی سی از نوشت: مدیران بی‌بی‌سی از توصیف ساده عملکرد خود علیه مردم ایران برآشفته‌اند. چرا؟ این آینه کار شماست. همین روز‌ها با ادعای بی‌طرفی مناظره راه می‌اندازند که یک طرف موافقان تحریم ایران باشند و طرف دیگر مخالفان تحریم و این مثلاً دعوت از دو طرف می‌شود ادای بی‌طرفی بی‌بی‌سی. یک فعال مجازی اصلاح‌طلب، ساکن لندن، در توئیتی به خوبی نوشته بود که «فرض کنید BBC مهمان موافق و مخالف دعوت کند برای موضوعات زیر: آیا سوزاندن یهودیان باعث پاکسازی جامعه می‌شود؟ آیا تجاوز به زنان برای جامعه مفید است؟ آیا قرنطینه کردن سیاهان به کاهش آلودگی شهر منجر می‌شود؟ دعوت کارمند FDD برای دفاع از تحریم عین موارد بالاست. بی‌طرفی نیست، بی‌شرفی است.»

موج رسانه‌های ایرانی علیه اقدامات ضد ایرانی بی بی سی فارسی/ آش شور بی بی سی صدای مردم انگلیس را هم در آورد!

در ادامه این یادداشت روزنامه جوان نوشته شده است: عمری بی‌بی‌سی فارسی علیه ایران فعالیت کرده؛ روزی که ما داغدار مرگ ۵۰۰ ایرانی در منا بودیم، تریبون بی‌بی‌سی در اختیار کارشناس سعودی بود تا از آل‌سعود دفاع کند. این موارد واقعیت عملکرد بی‌بی‌سی است و چرا به دروغ می‌گویند گزارش تحریک آمیز و دعوت به خشونت بوده؟ کدام دعوت به خشونت وقتی خبرگزاری قوه قضائیه فقط توصیف عملکرد شما را کرده است، البته اگر عملکرد بی‌بی‌سی آنقدر ضدایرانی است که وصفش می‌شود خشونت، بحث دیگری است!{بیشتر بخوانید}

آغاز جنگ رسانه ای علیه ملت ایران

پایگاه خبری تحلیلی مشرق نیز از آغاز یک جنگ خبر داده، جنگ رسانه ای! این پایگاه در تحلیلی نوشته است: جنگ رسانه‌ای علیه "جمهوری اسلامی ایران" قطعی است. نقش "بی‌بی‌سی فارسی" کاملا فرماندهی این جنگ است و جایگاهی استراتژیک در آن دارد. باز تعریف و تغییر سیاست‌ رسانه‌ای "بی‌بی‌سی فارسی" مشهود شده است. خبرنگار دقیقا در جایگاه افسر جنگ روانی نشسته است و سخن مصاحبه شونده را آنگونه بازتکرار می‌کند تا استراتژی نوشته شده را علیه ایران پیاده کند.

این پایگاه خبری در ادامه تاکید می کند: اصول حرفه‌ای دیروز که ساعت‌ها در کارگاه‌های آموزشی تدریس شده است، دیگر برای بی‌بی‌سی معنایی ندارد و مهم ناسزاگویی به جمهوری اسلامی ایران است و تاثیر بر کوچه و بازار؛ نه نخبگان که تا دیروز برایش اهمیت اولیه داشت.


در ادامه این تحلیل با اشاره به تغییر رویه بی بی سی فارسی نوشته شده که برخی از خبرنگاران دیگر حاضر به همکاری نیستند و پس از سال‌ها، خداحافظی می‌کنند. اهمیت این جنگ، آنچنان است که حاضرند پیش‌کسوتان را قربانی و حذف کنند.

در بخش دیگر تحلیل مشرق همچنین نوشته شده: از دیگر سو، "بی‌بی‌سی فارسی" برای خود رقیب می‌سازد و فعالان رسانه‌ای‌ خود را به رسانه‌های تازه تاسیس اجاره می‌دهد؛ به رقیبی که اگر بحث رسانه‌ای صرف باشد، این اقدام غیرمنطقی و غیرعقلانی و دور از درایت حرفه‌ای است اما آنچنان جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد که حاضر است حامی و پذیرای رقیب باشد؛ رقیبی که قرار است ۲۴‌ساعته برنامه پخش کند و مخاطبان‌اش را تصاحب نماید و از آن پیشی‌ بگیرد.{بیشتر بخوانید}

بی بی سی فارسی
3 هدف بی بی سی از این تغییر رویه

روزنامه کیهان نیز در یادداشتی به تغییر سیاست رسانه‌های ضد ایرانی از جمله بی بی سی تاکید کرده و نوشته: اخیراً، همزمان با آغاز فشار‌های اقتصادی و تحریکات سیاسی ایالات متحده برضد کشورمان، رویکرد رسانه‌ای امپریالیسم جهانی نیز نسبت به ایران تغییرات شاخصی را نشان می‌دهد. فضاسازی رسانه‌ای ایجاد شده، پیش از هر چیزی گویای آن است که تا چه حد بسط و گسترش سلطۀ سیاسی- اقتصادی این نظام در جهان معاصر به ویژه در منطقه ما وابسته به رسانه و رویکرد‌های آن است.

موج رسانه‌های ایرانی علیه اقدامات ضد ایرانی بی بی سی فارسی/ آش شور بی بی سی صدای مردم انگلیس را هم در آورد!

روزنامه کیهان در این تحلیل خود با دسته‌بندی و نشان گذاری این شبکه‌ها، به برخی از مهم‌ترین این برنامه‌ها به طور خاص در جنوب غربی آسیا‌ اینگونه اشاره کرد:
۱- ایجاد اغتشاش، درگیری و بی‌ثباتی جهت استمرار حضور سیاسی و نظامی در این منطقۀ مهم تاریخی و ژئوپلتیک.
۲- بهره مندی و سلطه برمهم‌ترین گذرگاه‌های اقتصادی جهان از طریق کنترل آبراه‌ها از مدیترانه و دریای سرخ تا خلیج‌فارس و دریای عمان و کنترل این آبراه‌ها از طریق حکومت‌های دست نشانده و دولت‌های حاکم بر این آبراه ها.
اما انعکاس رسانه‌ای این استراتژی و اهداف اصلی در خاورمیانه، اینک در مورد ایران با وضوح و هماهنگی بیشتری دیده می‌شود؛
۱- ایجاد نارضایتی و راه‌اندازی اعتراضات خیابانی در شهر‌ها و میان طبقات و اقشار مختلف جامعه، بیشتر به بهانه‌های اقتصادی.
۲- ربط دادن این اعتراضات و نارضایتی‌های اقتصادی [عمدتاً]به حضور ایران در سیاست‌های منطقه‌ای و انحراف آن از دلایل اصلی که همان تحریم‌ها و ناکارآمدی مدیران باشد.

در بخش دیگر این یادداشت روزنامه کیهان نوشته شده: تلاش و اهتمام همه‌جانبه برای براندازی جمهوری اسلامی و عقب راندن ایران از مقاومت در مقابل منافع نامشروع امپریالیسم و نظام سلطه در منطقه، در جای خود قابل تأمل است که برای مثال چندی پیش تعدادی از این رسانه‌ها- با هماهنگی وزارت خارجۀآمریکا این پرسش انحرافی را مطرح کردند که؛ مسئلۀ اصلی [در مورد ایران] این نیست که جایگزین جمهوری اسلامی چه حکومتی خواهد بود بلکه باید پرسید چگونه حکومتی باشد که بتوان آن را به روش‌های صلح آمیز تغییر داد! با این حال چرا آنها نباید هم به فکر براندازی و تغییر مکرر حکومت‌ها در ایران و دیگر کشورها در منطقه باشند؟{بیشتر بخوانید}

بی بی سی فارسی
حماقت بی بی سی برای جبران ناکامی چندباره در دامن زدن به اعتراضات معیشتی

سایت خبری تحلیلی جهان نیوز به رویکرد ضد ایرانی بی بی سی اشاره می‌کند و چند مورد از این اقدامات ضد ایرانی اخیر این شبه رسانه را بر می‌شمارد از جمله اینکه این رسانه در مورد اعدام عوامل داعش که در حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام نقش داشتند هم بی‌بی‌سی آن‌ها را فقط «متهم» نامید و از به کار بردن عنوان تروریست برای آن‌ها خودداری کرد.

جهان نیوز در ادامه به ناکامی چندباره بی بی سی در ناامن کردن ایران اشاره می کند و می افزاید: "شبه‌رسانه بی‌بی‌سی فارسی پس از ناکامی چندباره در دامن زدن به اعتراضات معیشتی در ایران، ظاهراً برای حلال شدن پول‌هایی که از سعودی گرفته است، ناچار شد از کف خیابان به اعماق تاریخ سفر کند! سربازان ایرانی ملکه انگلیس که بار‌ها مدیران ارشد خود را به روی آنتن آورده‌اند تا قسم حضرت عباس بخورند که «یک رسانه مستقل و بی‌طرف» هستند، این بار به سراغ شاه عباس صفوی رفتند تا دلایل زوال صفویه را بررسی کنند، اما به طور کاملاً اتفاقی و بی‌طرفانه (!) نتیجه گرفتند که زوال صفویه به علت خشکسالی طولانی! محاصره اقتصادی از سوی عثمانی! کمبود سکه! قیام افغان‌ها! کمبود پول برای سفر شاه! کمبود کالا! و درگیری در تنگه هرمز بوده است و البته این‌ها دلایلی است که سربازان ایرانی ملک و ملکه، هر شب به عنوان بخشی از شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کنند! با این حال کارشناسان تاریخ معتقدند که اصولاً علت سقوط صفویه نه آن چیز‌هایی است که «بی‌بی‌سی دروغگو» می‌گوید بلکه اتفاقاً صفویه به خاطر کمبود توپخانه و اسلحه و رواج تریاک و حشیش میان درباریان، سقوط کرد و صفویه در زمان زوال، حکومتی ثروتمند بود.{بیشتر بخوانید}

بی بی سی فارسی


تجمع چند نفری مهمترین خبر این روزهای بی بی سی!

روزنامه جوان در تحلیل دیگری در مورد تغییر رویه بی بی سی نوشت: تلویزیون ملکه انگلیس این روز‌ها دیگر صراحتا سیاست‌های ضد ایرانیش را با دیوانه‌ای، چون ترامپ هماهنگ کرده و شبانه روز با لجن پراکنی‌ها و بزرگنمایی از تجمعات چند ده نفری در کوچه پس کوچه‌های ایران، بر ماشین کوکی براندازی نظام اسلامی ایران سوار شده است! اما آنچه که اکنون بیش از هر چیز از این رسانه به چشم می‌آید دستان خالی است. شبه رسانه ملکه دیگر هیچ حرفی برای گفتن که ندارد هیچ حتی کارشناسی هم برای بستن تحلیل‌های آبکی به خیک مردم ندارد! آنقدر دستشان خالی شده است که در مهمترین خبرشان فیلم جمعیتی چند نفری، که منافقینِ مزدورِ صدامِ دیکتاتور، به زور از کوچه پس کوچه‌های شهرستان‌ها با شیطنت‌های رسانه‌ای تهیه کرده‌اند، را بیست بار پشت سر هم به عنوان اعتراضات سراسری در ایران نشان می‌دهد و در پی آن دو به اصطلاح کارشناس که حتی نای حرف زدن و ردیف کردن دو جمله پشت سر هم را هم ندارند به عنوان تحلیل گیر تریبون می‌دهد تا همان جملات تکراری و صد بار بیان شده را به زور سر هم بندی کنند و به اسم تحلیل به خورد مخاطب دهند!{بیشتر بخوانید}

چرا بی‌بی‌سی موضع‌گیری می‌کند؟

خبرگزاری ایرنا نیز به کنایه از پوشش خبری بی‌بی‌سی به عنوان شاهکار خبری یاد کرده و نوشته: اینکه این رسانه تلاش دارد در پوشش خبری خود عملاً موضعی را هم به مخاطب خود منتقل کند. مثلاً به تیتر چشم‌انداز بامدادی در روز ۱۳ مرداد توجه کنید: «ادامه ناآرامی‌ها در ایران؛ آیا راه حلی برای حکومت باقی مانده؟» تیتر عملاً در پی القای این مطلب است که کار از کار گذشته و دیگر نمی‌توان برای بهبود شرایط کاری کرد. به‌عبارتی می‌توان این تیتر را نوعی تشویق برای ادامه تظاهرات دانست و این در حالی است که این مسأله با یکی از اصول مطرح در قواعد بی‌بی‌سی یعنی بی‌طرفی منافات دارد. نحوه پوشش خبری بی‌بی‌سی را صرفاً با قواعد خود بی‌بی‌سی که در سایتی با عنوان Editorial Guidelines در سایت بی‌بی‌سی قابل دسترس است مقایسه می کنیم؛ در این مسئله به‌طور مشخص، می‌توان به بند دوم از بخش ۱۱.۴.۸ این قواعد اشاره کرد که در آن هرگونه تحریک در این شرایط منع شده است.

در گزارش ایرنا هشت خبر و گزارشی که درباره اعتراضات در گوهردشت کرج در سایت بی‌بی‌سی فارسی در دسترس است  بررسی شده است.

بنابراین گزارش، در اغلب گزارش‌های بی‌بی‌سی، نامی از پلیس ایران برده نشده و به‌جای آن به وفور از کلماتی مثل نیروهای دولتی یا مأموران امنیتی یا مأموران لباس شخصی استفاده شده است. مثلاً در گزارش 12 مرداد سایت بی‌بی‌سی فارسی با عنوان اعتراضات امنیتی؛ جو امنیتی در چند شهر، جمله‌ای به این شکل درج شده است: «شاهدان عینی می‌گویند مأموران امنیتی با خشونت با معترضان برخورد کرده‌اند.» ولی در کل این گزارش نامی از پلیس برده نشده است. این اقدام از بی‌بی‌سی در حالی است که این رسانه در بخشی از راهنمای خبری خود حتی در مورد خطاب قرار دادن تروریست‌ها نیز قواعدی دارد (بخش 11.4.5) و می‌گوید نباید بدون ارجاع به یک سند رسمی به کسی لقب منفی تروریست را داد ولی حالا معلوم نیست که چرا و به چه دلیل به این غلظت از عناوین دیگری به جز پلیس استفاده شده است. این در حالی است که شیوه بی‌بی‌سی در برخورد با سایر کشورها چنین نیست. مثلا در گزارشی که 28 تیر 1393 درباره تظاهراتی ضد رژیم صهیونیستی در پاریس منتشر شده، آمده است: «امروز شنبه (١٩ ژوئیه) در پاریس، پایتخت فرانسه، پلیس برای متفرق کردن معترضان به حملات اسرائیل به غزه از گاز اشک‌آور استفاده کرد... رویترز می‌گوید امروز معترضان در پاریس اشیایی به سوی پلیس پرتاب کردند.»

این رسانه تلاش دارد در پوشش خبری خود عملاً موضعی را هم به مخاطب خود منتقل کند. مثلاً به تیتر چشم‌انداز بامدادی در روز 13 مرداد توجه کنید: «ادامه ناآرامی‌ها در ایران؛ آیا راه‌ حلی برای حکومت باقی مانده؟» تیتر عملاً در پی القای این مطلب است که کار از کار گذشته و دیگر نمی‌توان برای بهبود شرایط کاری کرد. به‌عبارتی می‌توان این تیتر را نوعی تشویق برای ادامه تظاهرات دانست و این در حالی است که این مسأله با یکی از اصول مطرح در قواعد بی‌بی‌سی یعنی بی‌طرفی منافات دارد. به‌طور مشخص باید به بند دوم از بخش 11.4.8 این قواعد اشاره کرد که در آن هرگونه تحریک در این شرایط منع شده است.

.{بیشتر بخوانید}

ناامیدی بی بی سی نسبت به ادامه اعتراضات توده‌ها در ایران
خبرگزاری تسنیم نیز معتقد است که بی‌شک شبه رسانه بی‌بی‌سی فقط شبیه رسانه است و ماهیت اصلی آن از دیرباز، اتاق فکر و مرکز براندازی حکومت‌های مستقل و ضدامپریالیستی است و جز این هم از وزارت خارجه بریتانیا به عنوان هدایت‌کننده اصلی بی‌بی‌سی انتظار نمی‌رود. از زیرمجموعه‌های بی‌بی‌سی، یکی هم بی‌بی‌سی فارسی است که در این ماهیت، بسیار پرشورتر و هیجانی‌تر عمل می‌کند و آن هم به دلیل سربازان فارسی‌زبانی است که هر یک با عقده‌ای خاص از ایران به بریتانیا پیوسته‌اند. اینکه بی‌بی‌سی فارسی، برنامه نخبگانی خود را با کارشناسان اجاره‌ای به دروغ‌پردازی وسیع از یک واقعه تاریخی اختصاص می‌دهد، نشان از ناامیدی آن‌ها نسبت به ادامه اعتراضات توده‌ها در ایران است و به نظر می‌رسد صرفاً برای ادای دین به فرآیند براندازی در ایران همسو با ترامپ و ملک سعود است. البته سربازان ایرانی ملکه بسیار عار می‌دانند که نام آن‌ها در کنار ترامپ دیوانه و رهبریت داعش قرار گیرد، اما قضای روزگار کار را به آنجا رساند که حالا با این دو ملعون تاریخ، همسو و هم‌پیاله شوند.

پاسخ حقوق بگیر ملکه انگلیس به چرایی پوشش لحظه به لحظه تجمعات چندنفری!

براساس گزارش میزان، جالب اینکه وقتی این موضوع را با سیاوش اردلان از پیاده نظام‌های بی بی سی پرسیدند، او توجیه عجیبی را مطرح کرد؛ از او پرسیده شد چرا «بی بی سی» از افزایش نرخ دلار می‌گوید، اما از کاهش آن نه! یا چرا تروریست‌ها را «ستیزه جو» و یا «پیکارجو» می‌خواند و یا چرا از «تجمع پنجاه نفر سر یک چهارراه» گزارش تهیه می‌کند، اما از «تظاهرات میلیونی ۲۲ بهمن» سخنی نمی‌گوید! او در پاسخ به این سوال گفت: بی بی سی هیچوقت از لفظ تروریست استفاده نخواهد کرد و در آینده نیز نمی‌کند! تظاهرات ۵۰ نفره با تقبل هزینه و علیه حکومت مهمتر از تظاهرات حمایت شده ۲۲ بهمن است!

آش شور بی بی سی صدای مردم انگلیس را هم در آورد!

اما تنها ملت ایران به سیاسی کاری بی بی سی معترض نیستند، سیاسی کاری‌های رسانه شخصی ملکه موجب شد تا انگلیسی‌ها در اعتراض به این رویه این شبکه را تحریم کنند.

به گزارش روزنامه جام جم، روز پنجشنبه، مخالفان بی‌بی‌سی با ایجاد هشتگ «بی‌بی‌سی را خاموش کنید» از بقیه کاربران رسانه‌های اجتماعی خواستند تا استفاده از از تلویزیون، رادیو و وب‌سایت بی‌بی‌سی را برای همیشه متوقف کنند و با شرکت در طوفان توییتری صدای خود را به گوش دیگران هم برسانند.

عصر روز پنجشنبه، هشتگ BBCSwitchOff# شروع به کسب محبوبیت کرد و در عرض چند ساعت به ترند اول بریتانیا و ترند چهارم جهان تبدیل شد. شهروندان انگلیسی با استفاده از این هشتگ نمونه‌هایی از تبعیض این تلویزیون دولتی را انعکاس دادند. گرچه صدای انگلیسی‌ها در رسانه‌های اجتماعی خیلی بلند بود، اما نکته جالب این بود که به جز چند سایت کوچک، بقیه رسانه‌های غربی ترجیح دادند این صدای بلند را نشنوند و هیچ مطلبی در خصوص این کمپین بزرگ ضدبی‌بی‌سی منتشر نکنند. خود بی‌بی‌سی هم هیچ واکنشی به این کمپین نشان نداد. نظرسنجی اخیر موسسه تحقیقاتی BMG نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد انگلیسی‌ها معتقدند بی‌بی‌سی در پوشش اخبار بی‌طرف عمل نمی‌کند.

همچنین بی‌بی‌سی متهم شده که در جریان انتشار برخی از اخبار، به نفع اسرائیل عمل و سعی کرده انتقادات را موجه نشان دهد.{بیشتر بخوانید}



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *