رئیس کل دادگستری فارس: 19زندانی ایرانی انتقال یافته از قطر به مقامات قضایی استان تحویل شدند

17:48 - 19 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۸۲۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: 19زندانی ایرانی انتقال یافته از کشور قطر به مقامات قضایی استان تحویل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: 19 زندانی ایرانی که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان های کشور قطر محبوس بودند با تلاش معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به کشور منتقل و تحویل مقامات قضایی استان فارس شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: محکومین که شامل 18 مرد و یک زن بودند پس از انتقال به شیراز از طریق پرواز مستقیم بین دو کشور و انجام تشریفات اداری و دیپلماتیک در اختیار مقامات قضایی استان فارس قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه با دستور مقام قضایی 16 تن از زندانیان به زندان منتقل و 3 تن دیگر به علت اتمام دوران محکومیت آزاد شدند، گفت: همه زندانیان انتقال یافته به زندان محکومان مواد مخدر هستند.

وی با اشاره به این که مطابق قانون احکام مراجع قضایی قطر مجدداً در محاکم داخلی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: با توجه به اصل سرزمینی بودن قوانین جزایی تعیین مجازات برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های این زندانیان خبرداد و بیان کرد: محکومیت جدید این افراد با احتساب دوران حبس آنان در کشور قطر محاسبه و اعمال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: در راستای حقوق شهروندی محکومان دستورات قضایی لازم جهت ملاقات زندانیان با خانواده آنان صادر شد و محکومان پس از انتقال به زندان با خانواده های خود ملاقات کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *