توصیه‌هایی برای آغاز سال تحصیلی جدید

11:22 - 18 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۶۷۳۸
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید تمهیدات لازم همچون ضدعفونی مرتب و یادآوری نکات بهداشتی صورت گیرد.

خبرگزاری میزان – ایسنا نوشت: علیرضا منادی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به این‌که چیزی تا آغاز سال تحصیلی جدید نمانده است ما در کمیسیون آموزش از وزرای علوم و آموزش و پرورش دعوت کردیم تا درباره برنامه‌هایشان برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گزارشی ارائه دهد.

وی ادامه داد: به هرحال دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا آموزش در شرایط خاص و عمدتا در بستر فضای مجازی انجام می‌شد اکنون قرار است با آغاز سال تحصیلی تدریس به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس دنبال شود که لازم است مربیان بهداشتی در آموزش و پرورش تقویت شده و مرتب موارد بهداشتی به خانواده‌ها آموزش داده شود از جمله این‌که اگر فرزندانشان سرماخوردگی داشت آنها را به مدرسه نفرستند و یا در صورت فرستادن به مدرسه اولیا مدرسه آنها را به خانواده برگرداند.

منادی افزود: باید سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس هم مرتب ضدعفونی شود همچنین واکسیناسیون جدی گرفته شود و به طور کلی رعایت موارد بهداشتی یادآوری شده و حتی در مکان‌های مختلف مدارس بر روی دیوارها این نکات بهداشتی گوشزد شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: باید در دانشگاه‌ها نیز وضعیت خوابگاه‌ها و غذای دانشجویی پیگیری شود و کمبودها رفع شود.

وی در پایان گفت‌: که می‌توان در دانشگاه‌ها از ظرفیت آموزش مجازی در برخی از دروس همچون دروس عمومی استفاده کرد چون آموزش مجازی فرصتی بود که نباید آن را تعطیل کرد و باید در مقاطعی استفاده شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *